Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Busar i baren

Av Barbro - 2 februari 2011 19:45

 

 

Idag har jag varit in till Kalmar och hämtat lite tidningar det går åt mängder

eftersom det måste bytas flera gånger om dan och nog katten är det nån lite ängel som lyckats hålla sig och med stor lättnad gör nr.2  i hagen. Hm.

 

I den här baren serveras inget starkare än kaffe så dom här bebbarna har tagit sig en slurk vanligt vatten.

 

 

Inte dumt alls - tro om vi skulle beställa varsin whisky?

  

 

 

Än så länge så kommer dom små godingarna in under sofforna

och där är det jättespännande att ligga och lurpassa.

 Ibland händer det att nån liten nisse somnar och fattas vid inräkning och förflyttning in i hagen.

 

 

Tittut!!!!!

  

 

Allt som är löst stjäls 

 tidningar strimlas men roligt har dom små nissarna.

 

 

Dö syrran, tror inte vi får äta på soffan! Jag drar!

  

 

 

Sist jag inne hos bebbarna så lyssnade dom på radion

 det var lite nyheter

och som ni ser på bilden nedan så verkar det som om det blir ett allmänbildat gäng.

 

 

ÅH, vad står det här då???

  

 

Nu på kvällskvisten har Karlskrona Pia med familj varit och hälsat på rumpenissarna

 dom fick i alla fall mig mållös (inte bebbarna utan Pia o man)

men mer om detta får ni säkert höra på lägret. (det gällde hur man får små bebbar att inte bitas)

För övrigt så rusar tiden bara iväg  imorgon har jag planerat att ha lite pälsvård för resten av gänget.

 

Tills vi hörs igen

HA DET BÄST     

 

 

 
 
Ingen bild

Pia

2 februari 2011 21:15

Ja där fick vi allt dig att bli mållös ;-)
Tack för en intensiv och härlig stund! Barnen somnade i bilen efter tio minuter!

Barbro

3 februari 2011 08:43

Ja,hmm, får väl skylla på min dåliga hörsel som Reinhold ibland påstår är selektiv.
Men det är inte bebbarnas för dom hör att jag är på väg och då är det dags för dom att få komma upp och härja runt lite.

 
Ingen bild

Fia

2 februari 2011 21:36

De små bebbarna blir bara sötare för varje gång man får se dom:)
Hoppas du kan ta lite foto efter frisören ;P
Pussa på från oss

Barbro

3 februari 2011 08:39

Dom är helt ljuvliga och dom får massor av pussar men jag ska berätta för dom att vissa kommer från dig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards