Direktlänk till inlägg 5 juni 2009

Tyst och Tomt .

Av Barbro - 5 juni 2009 20:25

Ja, det kan man verkligen säga inte en endaste liten nisse i sikte.

Tänkte städa upp lite efter dom små änglarna men det kändes så öde ute i baren så det får vara tills i morgon.

Jaha, vad gör man nu då?

Vilda är anmäld till en lydnadstävling och hon är i stort behov av en allmän tillsnyggnad i pälsvård. Basic blir nog inte heller ledsen över lite kvalitetstid.

I morgon skall jag och Gunilla åka till riesenutställningen i Markaryd så 05.30 ska jag vara i Nybro.

Söndag, ja kanske får det bli en riktig slappardag med en ordentlig sovmorgon eller så blir jag en telefonterrorist och terrar alla er som åkt hem med liten bebbe och tvingar er att berätta allt som hänt sen ni lämnade Skolebo.

Jag är glad över att alla rumpenissarna fått nya hem men samtidigt känns det väldigt vemodigt, men nu är det er tur att få njuta av era  nya små familjemedlemmar och fostra upp dom, så dom blir så fantastiska som bara riesen kan vaa.

Idag har det regnat och blåst och regnat, men här kommer kort på dom sista tre som lämnade Skolebo.

Överste Olsson lär bli en riktig charmör för han hade minsann skickat bud till sin matte och husse så dom hade en stor fin margurit (blomma) med sig när dom kom. Tack, tack - så gulligt.


Fick mail ifrån Tinge-Ling att dom kommit lyckligt och väl hem igår kväll och att hon blev så ompysslad.

Mmmmmmmm så ska det vaa när man är en liten önskeprincessa.


Kajsa har en socka i munnen på korten (hon har fått två små  lillmattar + en lillhusse som lovat att ta väl hand om henne för nu är det Kajsa som är minst, även hon är en liten önskeprincessa och skall bli ompysslad.)


Med på bild är även Överste Riss och Överste Olsson - båda två såna charmörer så jag tror mig veta vem som kommer att få mest pussar i dom hemmen i varje fall i sovande tillstånd  -  håller alltså  en slant på rumpenissarna.

Lycka till allesammans och var rädda om både er och era rumpetroll.


Kram Barbro

 
 
Totto

Totto

6 juni 2009 00:23

Här kommer lite kort från första dagen då vår skönhet intog Helsingborg! Hon e underbar o väldigt företagsam... Kramar från Totto o Hille

http://www.facebook.com/photo.php?pid=3203002&l=7e

 
Anita

Anita

6 juni 2009 08:17

Jaha, då har du lyckats ännu en gång med dina fina valpar. Som en känd uppfödare en gång sa, meriter ärver inte valpen, kanske är det din fingertoppskänsla. De ser så fina ut, och man måste ju ha dig som förebild, både din kontakt med valpköpare, din ödmjukhet och för du har alltid har så bra mentalitet på dina hundar. Kram Anita

http://www.angelryd.se

 
Ingen bild

Överste Olsson

6 juni 2009 10:40

vi kom hem till slut, lång väg till Höllviken! Stannade så jag fick kissa och röra på mig flera gånger. Men det var väldigt tråkigt...väl hemma så smakade maten inte så gott men med filmjölk på så fick jag ner en massa!och upp lika mycket direkt:-(
Sova, nja det fick varken matte eller jag göra. Lite oroligt var det allt trots att Matte la sig på en madrass på golvet vid mig. Inga syskon att bråka med. 4.30 fick det vara nog, då var det dags att leka!

 
Ingen bild

Kajsa i Öglunda

6 juni 2009 16:11

Hej Barbro!
Kajsa ligger just nu och vilar eftermidag med lillmatte. Färden hem igår gick alldeles utmärkt. Fram till Lessebo var det lite drägligt så där tog vi kissepaus. resten av resan så sov hon mellan mina fötter som om hon inte gjort något annat än åkt bil i hela sitt korta liv.
Väl hemma blev hon väl mottagen av gamla Tilda, dom leker och i mellan åt blir hon lite uppfostrad men det går super bra.
Ring gärna mig imorgon när du haft din sovmorgon eller så försöker jag ringa dig efter 10 kanske kan funka.
Hoppas det gick bra på utställningen.
Mvh Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards