Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Barbro - 19 juni 2009 09:41

Lovade ju i ett svagt ögonblick att jag skulle fortsätta blogga lite om vad som händer och skryta lite om er som är så duktiga med era skäggmonster.

Måste bara ta med ett par bilder från mitt läger i Kosta och bildbevis på att Mattis verkligen kan spåra.

Så himla roligt vi hade och så duktiga rumpenissar i olika storlekar  var. Imponerande.

Måste även passa på och tacka er som gjorde lägret till den höjdpunkt på året som dom här dagarna är.

Förhoppningsvis så kommer det en liten rapport om lägret författad av en ny deltagare och att ni som har bilder skickar in dom till Lilith - många så att hon har lite att välja på.

Det har ju varit full rulle här i Skolebo med rumpenissar och med 4 små hjärtetroll som flyttade nu sist.

Mera rapporter om dom små änglarna kommer här framöver.

På lördagen efter den stora flytten så träffades flera Kantbergare i Markaryd på Afrs utställning.

Själv infann jag mig hos Gunilla och Lovis kl 05.30 på morgonen. Men Gunilla var pigg som en lärka och rattade sin Volvo både fram och tillbaka så tryggt så.

Vi stannade och fikade på vägen ned och jag passade på att ta ett par kort -  så himla vackert det var  och även Gunilla och Lovis visade fram sin fina sida.

Nere i Markaryd så ställdes Vildas alla 5 barn - och det är ju inte så ofta det händer att man får se en hel kull. Jätteroligt.

Zot vann unghundsklassen med ck och blev sedan 2:a bästa hane.

Kaj fick en 2:a men med fin kritik (behöver växa till sig lite)

Shot vann unghundsklassen även hon fick ck och matte Jenny i vit kavaj,  höll i snöret -  följd av syrrorna Soya som fick HP och husse Uffe som visade och Lovis med Gunilla placerade sig på 3:e plats och även dom fick ett HP.

Shot blev sedan 2:a i bästa tikklassen - snyggt jobbat.

Uppfödargruppen vann vi med superfin kritik - dom små änglarna är ju inte färdiga ännu ( 17 mån) Det är sååå roligt för ni är så duktiga allesammans.

Det hände en arrangörsmiss tråkigt nog men det var  inte mitt fel och ibland är det väl så att shit happens. Ja, det var  som alltid  så mysigt att få träffas en stund och tjabba lite - nu dröjer det ända tills Kopparbo innan flera av oss träffas på riesenlägret där.


Glöm inte minilägret ute på Öland 6-7 sept. och några dagar framåt.


Ja, och så har jag varit på läger med min brukshundklubb i Kosta. Måste säga att det kändes konstigt att inte träffa på en massa rumpenissar men vi hade jätteroligt och Vilda inte minst hade det kanon. Vädret kunde dock varit bättre och knott fanns hur mycket som helst. Fast det uppvägdes av alla trevliga medlemmar.


Vilda fick 3 stycken icke förarspår,  lagda av män i grönt ( dom tränar försvarsmakthundar) Jag bad faktiskt om knöliga spår och det fick vi och min lilla hund var sååååå duktig och vi lärde oss jättemycket.


Man kan läsa om saker men det får mera innebörd när man ställs rent praktiskt inför vissa uppgifter. Det enda jag kunde göra var att förlita mig helt på att Vilda skulle fixa alla tillbakagångar - alla korsade spår - och allt rundspring. Ja, jag vet inte vad det kallas för men himla roligt var det i alla fall och vi kom tillbaka utan hjälp. Känns ju himla tryggt om vi ska ut i lägre klass till hösten.


Ja, just det - min lilla ängel är lydig också vi vann nämligen lydnadsettan i Torsås på söndagen med 183.5 poäng trots en miss på apporteringen.

Därmed är Lp1 klart.


Nu ska jag ut och hålla gubben lite sällskap ( eller som en väninna säger :- du ska vara snäll mot din man för han är trots allt ett litet sällskap. (Ler)

det är ju midsommarafton.


Dom översta korten är tagna på väg till Markaryd.

Gunilla och Lovis figurerar på det översta.

Kort 2 - ja, det var bara så vackert.

Korten på Mattis och Rickard på väg ut i spåret är från mitt läger i Kosta.

Lite kort från utställningen i Markaryd.

Näst längst ned en vybild av några av oss som var med på klubbens läger.

Längst ned ett kort på en blöt men duktig rugguggla med namn Vilda efter spåren i Kosta med Torsås BK.



Ha en skön midsommar




Ovido - Quiz & Flashcards