Alla inlägg under maj 2009

Av Barbro - 11 maj 2009 22:01

Ja, faktiskt är det så.

Hade första kurstillfället efter uppehållet (för mina adepter på klubben )efter att Theas små guldklimpar anlänt. Dom var som vanligt duktiga men jag fick nästan dåligt samvete över att jag började med att ställa större krav men det är ju så mamma valp gör med sina rumpenissar, för ju större dom blir ju hårdare blir ju kraven på att dom lyssnar på vad hon  "säger".

Nu är ju inte jag nån liten hundmamma för det jobbet hade jag nog inte fixat - för som alltid så är jag fylld av beundran för dessa fantastiska mammor. Och är så inför Theas jobb - mata bebbar kan jag göra men att lära dom allt det där andra ?  - tack snälla Thea för att du ställer upp och gör ditt jobb.

Allt detta fixar hon med sitt kroppsspråk, mmmm   nåt att tänka på.

 ÅÅÅh - så roligt med kommentarer.

Kram på er


Änglarna på vift är Tingeling som är närmast på kortet med leksaken.

Sen är det grabben med lite vitt på som står bakom - korten är bara på dom två.

Nästa kort är på nissen.

Sen så kommer Ting-Ling också på väg mot kameran. Och ett där hon sitter.

Av Barbro - 10 maj 2009 19:01

Fortfarande så sover valparna mycket men dom är aktiva när dom är vakna och leker och morrar ganska ordentligt mot varandra.

Men mest så ser dom ut som på bilderna - den som kämpar längst mot John Blund är Kajsa (sittande). Dom äter större och större portioner och det är ju klart att dom måste, om dom ska bli stora fina riesenschnauzrar.

Även idag har vi varit ute en liten stund men det blåser lite kyligt och jag är alltid lite försiktig med bebbar så dom inte ska bli kalla. Den lilla nakna magen är ju såå söt men som sagt lagom är alltid bäst.

Har ni tänkt på vilket bra ord lagom är.

Tack snälla ni som skriver kommentarer - jag uppskattar det verkligen. Jag ser ju på besöksstatistiken att ni är väldigt många som är inne och kollar och även om vi inte har träffats så får ni så gärna skriva några rader - så gläder ni mig. Tills dess.


Ha det

Av Barbro - 9 maj 2009 19:08

Hur i all världen har det här gått till - jag menar redan blommar maskrosorna och dom små rumpenissarna fick komma ut för första gången idag.

Stoppa tiden -  Jag hinner inte med !!!!!!!!!!!

Det var så skönt en stund här på eftermiddagen så dom små änglarna fick komma ut en liten runda. En snabb kontroll sen var det bara så roligt att få vara ute - redan får man vara snabb på avtryckarknappen för att få dom med på bild.

Livet är underbart för en nisse och jag klagar inte jag heller för nu är det gott att leva.

Låter bilderna tala för sig själva.


Ha det alla

Av Barbro - 8 maj 2009 16:57

Ja, det är nästan så man kan tro det när man öppnar dörren till baren. Dom små rumpenissarna har börjat ge ordentligt med ljud ifrån sig och mer kommer  det att bli.

Nu har alla småttingarna fått tänder och snart så börjar hornen växa. (skojar bara) Det är lite "populärt" med mat och fortfarande så smäller mamma Theas mjölkbar högst. Efter maten så är det jättemysigt att få krypa upp i mitt knä för en gosestund och att få somna där. Man sitter ju tills man får träsmak i baken och bara njuter av dom små änglarna.

Man kan sova i vilken ställning som helst bara det är i knät på gammelmatten.

 Undre bilden:  De e gött o sova.

Översta bilden riktigt säger : Baskat också dom fick bästa platsen.

Av Barbro - 7 maj 2009 17:03

Och jag som säger att det inte händer nåt - Ha.  Det kivas och det bråkas så det står härliga till eller så var det nåt i maten idag?

Skojar bara.

Rumpenissarna följer bruksanvisningen för riesenschnauzer perfekt och om en vecka är det dags för besök. Dom är ju fyra veckor i dag och halvtid så att säga.

 ÅÅÅH så är dom helt underbara och om det får vara fint väder så är det snart dags för första promenaden utomhus. Så nu kommer det att hända saker och en valps utveckling går ju så himla fort.

Här kommer ett par krigarbilder och så ett på två polare.


Ha det




Av Barbro - 6 maj 2009 18:45

Idag har dom små rumpenissarna fått smaka riktig valpmat för första gången och det var väl så där, kan väl säga att välling smäller högre. Men om vi jämför med avmaskningsmedel så var maten en höjdare.

 Allting är ju relativt.

 Den siste Ö-pojken får  visa hur man ser ut efter ett besök i matskålen, mamma Thea tyckte att det var bäst att hon åt upp det som var kvar. Hon har exakt samma mat i sin skål fast den är inte uppblött och hon blev inte grisig runt nosen heller.

Men det blev moster Vilda som fick det sista i vällingbunken - vilken miss. Hon var nybadad och skägget så rent så att den mest kräsne inte skulle ha kunnat klaga över nåt illaluktade. Men om vi säger som så  --- så stämmer inte det längre.

Ha det

Av Barbro - 5 maj 2009 16:20


cool eller?


Det mest uppseväckande som hänt idag är väl att alla fyra fått sina klor klippta och det var som vanligt inga problem.

Nästa stora nyhet är att Kajsa fått en hörntand - ja som ni märker så är det lugna gatan.

I morgon så ska dom små änglarna få riktig mat för första gången och då utbryter förmodligen det stora griseriet. Och på nåt sätt så är det början till alvaret och till mitt arbete, för fram tills nu så är det ju duktiga mamma Thea som tagit hand om allt.

 Tack snälla Malin och Uffe för att jag fått låna Thea - hon är världens mysigaste hund. (och lydig)

Ha det gott alla

Av Barbro - 4 maj 2009 17:07

Det här är Tinge-Lings storasyrra och hon kommer förmodligen att heta Kajsa. Även hon tycker om att pussas och gnaga lite på sin gamla matte men som sagt lite dåligt med tänder är det än så länge. Jag tillbringar en stund varje dag med en valp i taget så dom riktigt skall få gosa in sig med mig och bli ordentligt hanterade. Dom har börjat leka med varandra även om det mest ser lite tafatt ut och väldigt gulligt. Men det är lugnet före stormen - dom är än så länge väldigt tysta av sig men snart så kommmer dom att låta som nåt mellan fiskmås och mistlur.

Nåväl, ha det gott alla.

Ovido - Quiz & Flashcards