Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Shot

Av Barbro - 30 december 2010 13:52


 

 

Shot hos fotografen!

  

 

Den blicken kan man väl inte annat en smälta för - å du milde vad lika Vilda och Shot är.

 Huvudbilden på min hemsida är ju Vilda som mycket ung och det är nog Shot på denna också.

 

Det kom ett mail från Jenny men jag låter henne berätta här nedanför med egna ord.

 

 

  

Hejsan kennelmorsan!
Hoppas allt går bra me dom små rumpenissarna, Shot är en stolt storasyster :)
Här kommer lite efterlängtade bilder på stjärnan, denna fantastiska hund charmar alla i hennes väg :) och jag är så stolt över henne!
Finare hund kunde jag aldrig fått tag på, vi tackar så mycke för att du gav mej chansen o köpa denna hund!
En riesen är ju ändå en riesen, full av bus o många rackartyg men ändå så otroligt charmig och fruktansvärt social, kärvänlig mot allt och alla (nästan lite för mycke ibland), arbetsvillig, mattegris och bara helt underbar, men innerst inne sitter de en liten djävul o skrattar åt mej och bara väntar på att få jävlas me sin matte :) Men gud va roligt vi har haft under dom här åren och dom har gått så fort, nu håller jag bara tummarna på att denna snön försvinner så vi kan fortsätta träna me försvarsmaktsutbildningen, dessutom har jag köpt en pulka och ska nu börja dra lite pulka me ett däck i ute på åkern i snön så hon får arbeta lite :) skickar lite bilder om detta om någon dag!
Hoppas du har de bra i dom småländska skogarna och att elavbrotten slutat upp!
Ha en god fortsättning på det lilla av detta året som återstår och vi hörs inom kort igen!
Många kramar och blöta riesenskäggpussar från Shot och matte på ett hörn :)


  


Tuff brud - jag har minsann koll på läget!!

 

 

Jag vet att Jenny spårar en hel del med sin lilla älskling och att hon är mycket duktig. Vet också att dom provat på att tävla ett par gånger men det har inte riktig räckt till uppflyttning.

 

 Fast jag tycker ni är ett toppenekipage och har verkligen framtiden för er.

Vet ju att du brukar berätta om att du krossade foten i en olycka därför vågar jag skriva det - vilket kämpaglöd att ta sig tillbaka så fort och kunna visa hund som ett proffs.

 

Trots att det säkert gör ont men jag vet att du sa vid ett tillfälle - Det är bara att bita ihop!

 

å´ då är du bara en liten flicksnärta   Om du fortsätter så här och lär dig en massa hund så kan vi andra snart slänga oss i vägga (som Helena säger)

 

Så kämpa på!!! 

 

Bevakning Hmm!

  

   

 

 

Shot blir bästa svenska tik Jönköping -10

  

 

Jag håller med Jenny som säger att hon är en härlig hund och hon är dessutom jättesnygg (har BIR och BIM-placeringar) och som sagt hon blir 3 år i januari.

Å nu har hon småsyskon i valplådan som jag också tror kommer att bli mycket bra.

Men som sagt - mycket beror också på er som ska ha dom små rumpenissarna - hur ni tar hand om dom.  

 

Ha ett:     GOTT SLUT OCH ETT UNDERBART GOTT NYTT ÅR!!!!!!!

 
 
Ingen bild

Olausson

4 januari 2011 17:37

Hej ! Vad fin hon är Shot ! Ibland när jag står vid trimbordet och håller på med någon lurvtott så undrar jag varför jag nödvändigtvis skulle falla för en ras med pälsvård på schemat.Då tittar man in i ögonen på en riesen och kanske råkar få en puss också och då VET man varför man föll för just denna ras. Shots blick är ju underbar på fotot, man bara smälter. Svejs !

Barbro

4 januari 2011 17:59

Jaaa!!! håller med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards