Alla inlägg den 4 december 2010

Av Barbro - 4 december 2010 14:15



 

 

Vilda hypnotiserar husse med sin värsta vill ha blick!!!!

  

 

Man tar ju lite bilder då och då som aldrig hamnar på bloggen och dom här var väl inte tänkta för nåt annat

än - roligt att ha själv.  

 

Men sen gör det ju inte annat än snöar och blåser och inte kan man ta ut lilla hjärtat ut i skogen heller för då blir det kallt om lilla magen.

 

Så då får det bli en liten rapport från Skolebo.

 

Å så här såg det ut en morgon - det snöar och vår lilla utegran håller på att säcka ihop under all snö.   

 

 

Men visst var det magiskt vackert.

  

 

Fast jag måste väl erkänna att jag trivs väldigt bra med att sitta inne och njuta av levande ljus och en bra bok.

När sen min lilla rumpenissa ligger bredvid och snusar och snarkar - ja då känns det allt väldigt gott.  

Tänk så otroligt mycket dom betyder för en - vilken stor plats dom tar i ens vardag och i hjärtat.

Ja, måste väl säga att det var en himla tur att dom här svarta skäggmonstren gjorde entre´ i mitt hem.

 

 

 

Vet att många undrar om det blir några små bebbar och det tror jag men det är en hemlighet som bara Vilda vet.

Det här kommer ju att bli hennes sista kull och jag hoppas att det kommer att bli en till oss alla som vill ha.  

 Det känns som det är dags att utöka flocken men Vilda är ju bara 6 år i januari, så förhoppningsvis så ska vi ha många roliga år kvar tillsammans och hitta på mycket kul.

Mindre roligt är att något hänt med vår telefonledning (ingen fungerande telefon 

så det är alldeles knäpptyst i huset, tror mannen tycker det är skönt att få vila öronen, fast jag gnäller.

  

Rumpenissa som tomtenissa  

  


Nästa läger är ju som vanligt Kristi Himmelfärdshelgen och den ligger väldigt sent.(juni) Även måndagen är ju helgdag så vi får i så fall en extra träningsdag. Funderar på om vi ska ska ha "något extra".

Ha det gott alla goa vänner och vi hörs snart.

Ovido - Quiz & Flashcards