Alla inlägg den 24 december 2010

Av Barbro - 24 december 2010 09:15

 

 

Snö och åter snö,  kaos både ute och inne (strömavbrott har vi haft ett 10- tal igår) men tänk så mysigt det ändå är.

 

 Fast man får väl ha en plan ungefär som Jönssonligan, så här har det smidits både två och tre ifall strömavbrotten skulle bli långvariga med tanke på dom små nissarna som måste ha det varmt och gott.  

 

 

Doooktiga mamma Vilda

  

 

 

Jag blir bara så imponerad av dessa duktiga tikar som föder barn på löpande band och sen bara tar hand om dom på ett fantastiskt sätt.

 

En trygg, duktig  tik är ju bara guld.  

 

Vilda fick sina valpar i torsdags och det gick med en himla fart, på 6 timmar så hade hon klämt fram 10 st till sin mattes stora häpnad och stora lättnad över att allt gått bra.

  

 

Gott med mat, sa grabbarna två!

  

 

 

 

Jag är väl söt, den tungan kommer jag att pussas bra med, vänta bara!

 

 

  

 

 

Vildas Morgontoalett!!  

 

 

 

Å så´tar vi andra sidan också!  

  

 

 

Är det nån som blir förvånad om jag säger att hon avslutade med att slänga sig på rygg och verkligen gnugga sig så där njutningslystet som jag inbillar mig bara riesen kan!  

 

Åså´dom små änglarna då - ja, dom äter, äter, äter och sover.

 Det är tyst i lådan vilket det ska va - för då mår små bebbar bra.

Men när alla vaknar samtidigt och dessutom kommer på, att just dom, är nära svältdöden samtidigt - ja då mina vänner är det liv i luckan.  

 

Men detta är en mild västanfläkt mot vad som komma skall.

 

 

Ha en underbar JUL mina vänner!!

 






Ovido - Quiz & Flashcards