Direktlänk till inlägg 30 december 2010

Två veckor!!

Av Barbro - 30 december 2010 08:15





 

  

  

  

Liten 2-veckorsfödelsedag i dag!

  

 Bilderna togs igår men jag lovar det har inte hänt så där förfärligt mycket sen dess.

 

Rumpenissarna har fått en ny fäll och den luktade väldigt konstigt, tror dom tycker det är ganska onödigt med sådana saker.

  

 Men sen är det ju så här att när 10 st samtidigt kommer på att man är kissnödig så hjälper det inte att Vilda tvättar för allt vad hon är värd.

  

Det blir läckage om vi säger som så.

  

 På bilden nedan så är mamma Vilda i städtagen.

 

  

  

Morsan sluta!   Det här är ju pinsamt - Tänk om nån ser!!

 

 

Ögonen öppnar sig mer och mer så snart så kommer dom att kunna se världen omkring sig.

 Måste säga att dom är mycket pussvänliga och att dom är riktiga små charmtroll.

 Blir svårt att lämna dom ifrån sig - får se om inte en får stanna kvar.

 

 

 

 

HA,ha  - har ni hört den här då?

  

 

 

Dom små änglarna tränar på att kravla sig fram i valplådan - med blandat resultat, vilket inte är så konstigt när man inte ser nåt.

 Men framåt kommer dom i en väldans fart särskilt när mamma Vilda tänker bjuda på en slurk från mjölkbaren.

 

 

 

Armar uppåt sträck!

 

 

 

Åså´tränar vi lite på att få "fullt bett"   Skojja bara!!

 

 

 

Hoppssan!!!   Hur gick det här till??

 

 

 

 

Slutar med att önska alla ett:  RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!!!

 

SNÄLLA:   akta era hundar så dom inte blir skrämda utav smällare/raketer.  

 

Tänk!! innan något händer - vad kan jag göra för att inte min hund ska behöva bli rädd!


   

Pussar från dom små rumpenissarna med moder samt kramar från kennelmorsan.

 

        

 
 
Ingen bild

Pia

30 december 2010 09:59

Underbara bilder,tänk att en av tjejerna ska bli vår. UNDRAR vilken? Vi njuter av fortsatt dagbok och längtar till vårt första besök då barnen ska få veta!!! Kram å Gott Nytt År till alla Kantbergare!

Barbro

30 december 2010 15:08

Mmmm spännande är det!

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till er också. Kram

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

31 december 2010 22:57

Hej Barbro
Vilka härliga bilder ´på de små bebbarna. Jag skulle gärna vilja byta med dig och få se hur de utvecklas under sina första veckor.
Nu sitter vi här på nyårsaftonskväll och väntar på att kvällen och smällandet utanför skall ta slut. Vi har stängda persienner, två TV och en radio som går. Zammie har ett märgben som hon energiskt bearbetar och braskaminen ger skön värme. Önskar alla Gott Nytt År Birgitta

Barbro

1 januari 2011 09:21

Ja, jag tycker att jag är väldigt priviligierad som har både möjlighet och tid att kunna ta hand om en liten riesenfamilj. Det är underbart att få följa dom små och utvecklingen går såå otroligt fort. Hoppas att nyårsfirandet har avlöpt bra för er alla. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards