Direktlänk till inlägg 27 december 2010

11 dagar

Av Barbro - 27 december 2010 15:30

 

 

  

Tack för alla julkort, mail och telefonsamtal. Hälsningar i gästbok osv. Själv har jag också ringt till många av er mina goa vänner för att få veta hur ni har det, tyvärr inte till alla för det har inte hunnits med, tack vare ett gäng med världens goaste små rumpenissar.

 

Jag hoppas att ni alla haft en fantastisk och mysig jul - själv har jag haft det underbart. En bland många fördelar med att ha bebbar just nu är att det där med att julstöka - ja, det kan man skippa direkt.

 

Ni som läser detta men inte pratat med undertecknad på länge - Ni får sååå gärna ringa.

Just nu medans bebbarna är så här små så har jag jättegott med tid, för nästan all min tid tillbringas vid valplådan.

 

 Jag till och med sover i en säng bredvid för att finnas riktigt nära.

Allt är lugnt i valplådan och dom små änglarna växer.

 

 

En liten Skalman!!  Det är inte lätt när magen är i vägen!

 

Å´det är inte lätt heller när man ska ta vänster eller höger ben, så här är det helgardering som gäller!

 

Kanske inte alldeles lyckat i detta fallet.  

 

 

Rena och fina ska mina bebbar va, säger Vilda.

 

 

  Duktiga mamma Vilda, som pysslar om sina små änglar så bra, det är som det ska - väldigt tyst i valplådan men nu börjar dom träna på att försöka ta sig upp på benen och har börjat ta sig fram som vingliga så dinosarier.  

 

 

 Livet är stenkul!!

 

 

 

Man kan se att ögonen börjar spricka upp lite men som sagt  bebbar föds både blinda och döva så det dröjer ytterligare några dagar innan dom kan se något.

 

Men utvecklingen är supersnabb för om bara lite drygt 6 veckor så ska dom klara att flytta till sin alldeles egna familj, jag tänker inte sitta här och skriva en massa om valpens utveckling utan det kan ni själva läsa om på nätet.

 

 Eller ring om ni undrar över något.

 

Här är två av oss på väg på en liten träningsrunda.

 

 

Men så här tillbringar vi mesta av tiden - det gäller att passa på så vi växer oss stora och starka.

 

 Å så mysigt vi har det!!   

      

 

 

Ja, det är inte bara bebbarna som har det mysigt utan även

jag som njuter i fulla drag.

 

På torsdag blir dom så rumpenissarna två veckor - det är ju inte klokt vad tiden går.

 

Hoppas ni alla har det lika bra som jag.

 

Ha de´och vi hörs snart.



 
 
Ingen bild

Pia Teghult

28 december 2010 20:01

Hej Barbro så söta dom är och tack för att du tog kort på killarna vi längtar efter att få komma ner och titta på dom, nu vet även barnen om att Zingo är på väg, så spännande. Här planneras det för tillökning Gott nytt år önskar Familjen Teghult Göteborg

Barbro

29 december 2010 11:02

Ja, dom är helt underbara och nu börjar dom få ögon. Sen är dom rent livsfarligt söta men det kommer en period då man nästan tror att dom ska bli krokodiler eller nåt för dom små bissingarna ska bita på allt, helst mina hälsenor eller för all del näsan går bra den också.
Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards