Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Sluggo som tjyv!

Av Barbro - 23 december 2010 11:30


 

 

 

Ännnu en liten ängel som varit ute på "äventyr". Undrar just om dom små i lådan kommer att få nya hem när det läses om allt vad våra älskade svartskallar hittar på.  

 

 

Läs och njut! Författare och fotograf är matte Rosa.

 

 

Snygg-Sluggo ser på TV!!

  

MUMS TYCKTE SLUGGO

 

Jag ligger nog lite pyrt till när det gäller julklappar. Ni vet jag är en ängel Ängel men just nu har glorian hamnat lite på sniskan. Frestelsen blev bara för stor! Som matte har talat om ÄLSKAR jag mat och jag kan bara inte låta bli om tillfälle ges Ler med tungan
Husse fick besök av en kompis och dukade fram alla möjliga godheter på köksbordet och tror ni jag fick nått????
 Svar nej.
 Husse prata nåt om att "det här är alldeles för dyrt för att ge till dig min vän".
 What!!!!!
Jag som är sååååå himla söt och snäll, ja ni vet en ängelÄngel.
 
Efter en lååååång stund lämnade äntligen personalen köket och till min STORA glädje lämnade husse kvar lite godsaker på bordet.
Gu se snäll husse jag har Ler med öppen mun var min tanke......det var inte hans.
Det hela uppdagades när kompisen skulle åka hem. Jag lossades som ingenting men min kompis Bonzai, en av hårbollarna, skulle naturligtvis visa vad han hade "hittat".
 
Hur smart är han? Husse böjde sig ner och fick i sin hand ett ben och sen kom en radda ord som inte är lämpligt att ta i en ängels mun och efter den raddan NEEEEEJ FÅRBOGENArg.
 
Jag kan lova er att den smakade mums, blev dock väääääldigt törstig. När min matte kom hem från jobbet kramade hon om mig och sa: Det gör ingenting min lilla ängel, huvudsaken är att du mår bra, fårbogar finns att köpa men Sluggo finns det bara en av Rött hjärta
 
Kan hända att jag kan få en liten sak på julafton av matte i alla fall Kär
//Sluggo
 
PS. Måste berätta att jag såg en konstig sak förra helgen. Jag fick följa husse & matte på julmarknad i Rökå (höjdarstället där jag bor) och där fick jag se en sak med horn som luktade konstigt och inte alls betedde sig som en hund. Matte sa att det var en Ren.
 Okej tänkte jag.
 Ren är jag ibland också men några horn har jag då aldrig haftFörvirrad. Sen fick jag sitta vid elden på Ren skinn......alltså nu blev jag lite räddFörvånad.
 Kan man bli ett skinn när man är ren ska jag aldrig bada mer!!! DS.
God Jul & Gott Nytt År
önskar
Rosa & Patrik
Sluggo & hårbollarna
 
Ligg still husse eller kom i gång så leker vi!
  
 
Kennelmorsan själv slutar med:
 
Ha det underbart alla - jag njuter från platsen bredvid valplådan. Där alla mår bra och är ena riktiga småbusar och med det menar jag att det är "jäkla" gott gry i dom. Riktiga små A-barn av vad man hitintills kan se.
 
Julkramar i mängder till er mina vänner.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards