Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Rumpenissar

Av Barbro - 21 december 2010 11:46



 

 

Älskade små rumpenissar!!  

 

Bilden är tagen när jag kom in efter att ha varit ute med Vilda - då låg gänget uppradat så här så jag var snabb fram med kameran.

Nu är dom här - hett efterlängtade utav mig och Vilda och förhoppningsvis även utav er som vill ha en äkta liten nisse från smålands mörka skogar.  

Kan väl bara säga att Vilda tog i för kung och fosterland och klämde fram 10 st, tror hon tänkte att det är bäst att ta i för matte har sagt att nu blir det inga fler valpar för min skull.

Förlossningen gick utan några som helst bekymmer, först så kom 7 flickor och jag var mycket nöjd och belåten men tänkte det var ju synd om dom som bokat upp sig på en pojk.

 Men efter moget övervägande från Vildas sida så klämde hon fram 2 pojkar och efter en blick på mig så kom det en flicka till - kan väl säga att jag var lätt förvånad för såå tjock var hon inte.

 Åhh andra sidan så var det inga jättebebbar utan normalstora men med en himla bra livsvilja och kämpaglöd - så allt känns väldigt bra och jag hoppas innerligen att det får fortsätta så.  

 

Mot toppen, fast en och annan somnar halvvägs!

  

Tyvärr blir det ingen bra kvalite på bilderna men ni ser ju i alla fall att det är blivande små uppfinningsrika nissar.

Själv är jag förkyld, säger bara, tur det finns Treo.

 Nåväl mina vänner - var snälla mot varandra - tänk på att tomten kommer snart!

 

Själv har jag fått världens bästa klappar av världens bästa hund.  

Ha de´så hörs vi snart.

 
 
Ingen bild

Olausson

21 december 2010 18:08

Grattis och Hurra !! Vilket gäng ! Räkna med besök om fem,sex veckor. Med så många flickor kanske det blir en som blir lika vacker som mormor Salza. :-)Kramar från oss i Järnforsen

Barbro

21 december 2010 18:47

Klart att det blir nån som är lika vacker som Salza, som dessutom är världens goaste Salza!
Absolut att jag vill ha besök när det blir dags. (annars skulle jag bli ledsen) Kram!!

 
Anita o. kennelpojken

Anita o. kennelpojken

21 december 2010 18:30

Va fina de ser ut de små rumpenissarna. De va så himla mysigt att höra dem på telefonen. Nu väntar vi på att nästa Kantbergare ska nedkomma med några små änglar (ÄngelRiesens).

http://www.angelryd.se

Barbro

21 december 2010 18:43

Håller tummarna för att det blir ett gäng fina ÄngelRiesens. Kram

 
Åsa Björck

Åsa Björck

21 december 2010 20:33

Stort GRATTIS till en jättefin kull, Barbro! Vilken önskefördelning också
Ha en underbar jul med dina nissar
Kram från mej och flocken

http://www.bounders.dinstudio.se

Barbro

22 december 2010 08:29

Det är helt fantastiskt!
Jag är verkligen glad, tänk att återigen få följa utvecklingen på ett gäng små änglar. Man är ju glad ända in i själen!!!!

 
Ingen bild

Teresa & Shiiva

21 december 2010 21:44

Men herre jisses så små, så goa och sååå blanka. Alldeles alldeles nya... ojoj.
Ja nu vet du som sagt vad du gör i jul, men kan man ha en bättre jul?!?! :-D
Krya på dig
Kramisar från oss

Barbro

22 december 2010 08:32

Näe, jag kan inte tänka mig en bättre jul man blir ju alldeles salig varje gång man tittar på en sån här liten krabat. Ha en underbar jul!! Kram

 
Ingen bild

Marie o Zotis

22 december 2010 09:42

Grattis Grattis.
Ja tänk va små dom är o det är över åtta månader sen våra rumpenissar va så små.
Jag gläds med er båda Barbro o alla lyckliga blivande ägare till en liten Kantbergare.Ni har verkligen något att se fram emot.
Ha en riktigt god jul o ett gott nytt år
Hälsningar Marie o Zotis

Barbro

22 december 2010 13:27

Tack Marie!!

Dina ord värmer, och ha en underbar Jul ni också.

 
Ingen bild

Pia Jarevik

22 december 2010 16:51

Åhhhh så fina! Underbara! Kan känna underbar valplukt (inkl. annan mindre underbar lukt) ända hit. Tänk att en av de tjejerna ska bli vår!!! Kommer att bli såååååå svårt att hålla det hemligt för barnen....

Önskar er alla Kantbergare en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!!!!

Barbro

22 december 2010 17:20

Dom är underbara!!!
Vilda och jag är helt ense om detta och vi passar på att önska dig och din familj en underbar jul. Kram

 
Ingen bild

Ann-Sofie o Äbba

22 december 2010 22:59

Många grattis kramar till er HELA familjen och en härlig jul önskar vi.

Barbro

23 december 2010 09:38

Tack Ann-Sofie, vi får ta oss en pratstund i telefonen när julfirandet lugnat ned sig lite. Åh du, jag har det verkligen såå mysigt bredvid valplådan - det gäller att njuta av varje ögonblick. Önskar dig och hela din familj en underbar jul.

 
Ingen bild

Maggan och Leif

25 december 2010 15:28

Grattis så jättemycket till tillökningen. God fortsättning och ett Gott Nytt År.

Barbro

25 december 2010 19:57

ÅH, tack så mycket får önska er också en God fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards