Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Wizard - en julsaga!

Av Barbro - 15 december 2010 14:00



  
 
 
Hej Barbro
 
Här kommer en snabb rapport från Wizard. Sedan i somras bor vi i Ingelstad som ligger drygt 15 km söder om Växjö. Här trivs både Wizard och vi bättre än i Malmö. Skogarna är underbara och han älskar att spåra och blir bättre och bättre. Vi brukar lägga flera spår och turas om att gå varandras. Man märker att han gillar det och man får vara snabb när man ska släppa ut honom ur bilen så att han inte klipper spåren utan oss! Ler Uttryckssymbol
 
Hemma är han en riktigt go kille som blir lugnare och tillgivnare med åren. På kvällen innan man ska sova så kan han slänga sig upp och bli lite kelad med innan han får gå ner eller blir för varm. Likaså på morgnarna så får han komma upp och kela lite och borra ner skägget i täcket Ler Uttryckssymbol . Han vaktar dock mycket och gör sina "brandlarm" mot dörren, men bara när han har sällskap. Enligt grannar och brevbärare så är det knäpptyst när han är själv.....suck!     
Vi fortsätter att träna lydnad och spårande blandat med lek och små sökövningar efter godis. ..................
 
 
 
Wizard - en riesenpojke som drog en vinstlott.
 
 
Wizard som jag skrev ovanför kortet är en kille med tur även om det började väldigt trassligt och tråkigt för honom genom att få byta hem osv.....
 
Det är inte alldes enkelt att ta över en omplacering men ni har varit så duktiga. 
 
Hoppas att ni kan vara med på mitt nästa läger och få lite mera tips och råd, vi saknade er i år.
 
Livet som uppfödare är verkligen lite upp och ned, men man blir så himla glad när allt så småningom blir bra.
 
Kan även hälsa från Eva med syrran (blomman) som jag pratade med igår och mera nöjd valpköpare och otroligt stolt över sin lilla hund - ja, det får man nog leta efter.
 
Tills vi hörs mina vänner - ha det riktigt, riktigt gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards