Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Låsdrottningen Zotis

Av Barbro - 11 december 2010 18:21


  
Som dom flesta nog vet så har jag haft bekymmer med telefonen och nu funkar den - men nu så strular bredbandsuppkopplingen!  
 
Här kommer en liten berättelse från Zotis måste säga att det är en kreativ liten dam.
 
 
 
Hej min Kennelmossa!
Här ligger jag o väntar på Tomten.
Jag är lite orolig om det blir några paketer till mig i år.
Jo,Så här ligger det till:
Min älskade matte skulle iväg o mata hästarna och då bara MÅÅÅSTE jag följa med. Vi tog Husses fyrhjulsdrivna pickis o gav oss iväg i snön o kylan.Jag fick inte gå av bilen så jag satte mig tillrätta på förarsäter o tittade efter Matte.När jag inte kunde se henne så blev jag lite orolig o tog upp tassen på dörren och LÅSTE CENTRALLÅSET ,värst av allt var att matte lät nycklarna sitta i o att Husse inte har reservnycklar.HUUU Va kallt o mörkt det var,men som tur var så stod Matte utanför o pratade lugnt till mig i mörkret.Sen kommer Nicke o Husse.
Gissa vad han sa??? RIESENFASONER!!!! va han nu menade med det,jag saknade bara min Matte.Sur och arg var han också o sa till mig att:
VET DU VA ETT NYTT CENTRALLÅS KOSTAR???? Va tror han ??
Brukar riesen köpa centrallås eller???
Men min Husse är en rackare på att bryta sig in i bilar det är bara det att låset fungerar inte längre.Det är här min oro kommer in för det verkar kosta en del pengar att byta lås men jag lovade att vakta o skälla om jag hörde något misstänkt nu när bilen inte går att låsa.
Matte kramade mig när jag kom ut ur bilen o sa att hon älskar mig för den jag är o att livet inte hade varit detsamma utan mig.Husse murrade något om att det hade hon rätt i.Han brukar klappa o gosa med mig så jag vet att han älskar mig också,o matte sa att jag behöver inte vara orolig för det är klart jag ska ha julklappar.
Jag o hela min familj önskar dig o hela din familj en riktigt GOD JUL o ETT GOTT NYTT ÅR.
WOOPSSS Nu har jag det!!!
Husse kan ju få ett nytt lås till sin bil i julklapp. Nej det var nog ingen bra ide eller???
Många varma hälsningar från en älskad ZOTIS
 
 
Tomtenissan Zotis

  


 

Slutar med att önska er alla en alldeles underbar advent! 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards