Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Oliwer

Av Barbro - 5 december 2010 11:03


 

Som ni alla vet så har jag bett om att få lite bilder och kanske en liten redogörelse över vad som hänt sedan ni hämtade hem er lilla nisse.  

 

Det är ju detta att få hålla kontakten efter att den lilla rumpenissen flyttat som är grädde på moset och som är så himla roligt.

Att få förmånen att få bli lite delaktig i valpisarnas liv där både roliga och sorgliga saker händer.

 

Får man sen en så supertrevlig/seriös och så duktig valpköpare som Madeleine - ja, vad kan man mera begära.

 

Madeleine är lite anspråkslös när hon inte nämner att hon har flera tävlingar med certpoäng i spår (565 p.) med Oliwer och som sagt det är svårt att komma med på elitspårtävlingar.

 Även S. Nelson var en elithund med LP1 och LP2, Korad och ck på utställning.

 

 Kan bara säga att jag är stolt över att få kalla dig min vän.

 

 

 SE UCH,  LP1  KORAD   TRUSTING OLIWER  

 

En kall februaridag för snart 7 år sedan  föll jag för en liten blyg tillbakadragen Riesenvalp  hos Barbro i Vassmolösa.  Den lilla valpen fick namnet Trusting Oliwer.

Hemma väntade brorsan Nelson även han kom från Kantbergets kennel.

 Under den blygsamma ytan fanns en kille med mycket motor och en enorm arbetslust. Oliwer gjorde allt för att få jobba med matte.

  Vi jobbade oss fram från Appellklass till Elitklass i spår samt blev vi uppflyttade till Lkl lll.

 Oliwer visade sig vara mycket lättlärd och tröttnade aldrig på att jobba.

Han var inte bara en arbetsmaskin utan visade sig också vara en snygg rejäl brukshund exteriört vilket resulterade i att han blev Svensk utställningschampion.

 

 Min underbara vän är också oerhört vänligt sinnad mot både människor och andra hundar. Oliwer har aldrig gått in i slagsmål utan har alltid valt att gå åt sidan om någon velat bråka.

 Han och Nelson har levt med varandra utan att bråka ända fram till julen 2009 då Nelson tyvärr lämnade oss.

 

 Bättre hanne får man leta efter och idag har Oliwer fått en ny brorsa en Malle-hanne vid namn Kevin även med honom fungerar Oliwer alldeles utmärkt. De kan till och med ha ben tillsammans utan att något händer.

 

 I utställningshallen står Oliwer snällt o tittar på andra hundar utan några tendenser till bråk. Snart fyller Oliwer 7 år och jag hoppas att han ska kunna tävla ett tag till innan pensionen träder i kraft.

 

  

 

Han ger mig en enorm kärlek och jag är glad för varje dag jag får ha honom så tack Barbro för denna underbara hund.
 
Madeleine Klaar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards