Direktlänk till inlägg 10 november 2010

En äkta rumpenissa med namn Zotis

Av Barbro - 10 november 2010 16:25



 

 

Zotis- kolla in blicken!!!  Döö mossan det e tomt i skålen!!

  

 

Det har blivit en del telefonsamtal och mail sedan Zotis flyttade -ja innan också förstås. Men så skulle vi försöka få in lite bilder på det lilla hjärtat, Marie skulle skicka hit och jag skulle försöka få in dom på bloggen. MMhhm inte lätt - och jag måste nog dessutom ta och städa min hårddisk från en massa.   Här kommer en liten berättelse om Zotis bravader som matte författade för nån månad sen.

 

Hej!
Jag vill bara berätte om en liten episod som hände här i söndags morse.
Barbro en liten undran, har jag fått en normal Riesen?
Jo så här var det.
Söndag morgon Bengt o hans hund är i köket o förbereder frukost, jag o Zoris som ligger brevid min säng ligger o halvsover.Bengt häller upp mat i hundskålarna och Zotis vaknar till gör en RIVSTART som bara en Riesen kan göra så hundkorgen sitter som ett frimärke på väggen o min lilla ängel är nu på väg genom TV rummet i en RASANDE fart MEN där står även en fåtölj som man normalt skulle gå runt men inte en Riesen som har bråttom,vad gör hon???
Jo satsar på ett svanhopp o FLYGER ÖVER fåtöljen och ser givetvis inte det som står bakom.Där står hundarnas stora plastback full av leksaker och märjben och I DEN landar min lilla ängel  med ett enormt BRAAAAK sen åker hon vidare i korgen genom hallen tills en tröskel sätter stopp på färden då flyger Zotis vidare i bara farten in i gästrummet och korgens alla saker flyger med ett JÄÄÄTE BRAK ut på hela hallgolvet.Jag skriker från sovrummet: VAD I HELA FRIDEN HÄNDE????
Bengt svarar lugnt: Det är bara din hund som förflyttar sig från sovrummet till köket på ett mycket annorlunda sätt MEM ÄR DU FÖRVÅNAD???
Varpå vi brister ut i gapskratt båda två.
Sen kommer en kommentar från mannen
INGEN NORMAL HUND skulle komma på att göra så utom en Riesen.
Det är väl därför man älskar dom så,och livet blir fullt av skratt o överaskningar.
Många varma hälsningar Marie o Zotis(flygare)
 

Ibland säger en bild mer än 1 000 ord!

  

 

Det är väl ingen som tvivlar på annat än denna lilla ängel har ett alldeles underbart liv.

Och får följa med lite överallt - miljöträning.  

 

 

 Jag rovdjur??????? Näe måste vaa nåt fel.

 

 

 Lilith ringde igår och berättade att hon haft en varg på tomten och varg nr. 2 träffade hon på lätt förvirrad på vägen - vargen alltså, inte Lilith .  

 

 

Tror jag tar ett brake det tar på krafterna att göra reklam för min anfader.

 

 

ÅHHH, vad finns det där borta då??

   

 

             Eller här borta???

 

     

 

Detta var lite om Zotis och jag önskar både henne och hennes underbara familj allt gott och jag tror nog att vi får höra mycket mera om denna kreativa lilla dam.  

 

Slutar med en kort rapport från Växjö där Exit debuterade i valpklass med en kanonfin kritik, HP och BIR-valp

snyggt visad av vår alldeles egna lilla handler Jenny.  

 

Doooktiga husse Håkan visade Zoten till BIR,cacib och sedan en 4:e plats i BIG:et, vi bugar och bockar.  

 

Husse Uffe visade Soya som var på sitt allra, allra busigaste humör - hon blev bästa öppen klass tik men fick inget ck på grund av buset.  

 

För att göra en lång historia kort så fick alla Kantbergarna 1:or med bra kritik - alla är så himla trevliga och mysiga.

 

Upfödargruppen 1:a med HP och citat: ett välförtjänt Hederspris,  (det stod mycket mera skryt.)  

 

Ni var så himla duktiga allesammans .

 

Passar också på att gratta kennel AngelRiesen som deltog med Buddy och där matte Anna höll i kopplet, han blev  3:a i Bhkl.

Dessie  blev BIM och även där var det en Anna som höll i kopplet. Husse Fredrik och pappa Claes hejade på utanför ringen. Mamma till dessa godingar är Kantberget´s Ultra mera känd som Nimba!!  

 

 

Diego med sin ambitösa och duktiga husse Daniel dito matte Camilla träffade vi också.

 Av lurvhögen Diego som vi såg i Bergkvara finns inte mycket kvar, utan Diego har med pälsvård förvandlats till en mycket stilig och lovande valp.  

 

Jag är såå himla stolt över er allesammans.

Ni är bäst i både med och motgångar.

En hjärtekram till er alla.  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards