Alla inlägg den 20 november 2010

Av Barbro - 20 november 2010 09:45






 

 

Hej Barbro!

 

Skickar dig några kort på vår älskade SluggoRött hjärta
Han är världens goaste kille och sååååå duktigKär
Han börjar likna sin husse mer och mer.......
- Älskar mat
- Gillar att ligga på rygg o lata sig
- Släpper ofta fisar helt ogenerat
- Älskar matte
- Gillar att reta dom små hårbollarna
 
Tack för att han fick bli en del av vår familjRött hjärta
//Rosa & Patrik
 
 
Ta kort nu?????????   OK - då!!
 
Blir så glad när det kommer små rapporter om dom små rumpenissarna som nu inte är så små längre.
 
Men jag vill ha in bilder på många svartingar, unga och gamla  - åh, gärna att ni berättar lite om vad som händer eller har hänt.
 
Men som jag skrev i början när jag började blogga, så kommer jag inte vika ut mitt privatliv hur som helst utan vissa saker anser jag inte hör hemma på en valp/hundblogg.
 
 Dit hör att:
 
 Definitivt inte skriva något som kan såra en annan människa - absolut inte skriva om barn, man eller vänners privatliv   
 
om man inte gett tillstånd till det. 
 
 
Det som en gång hamnat på nätet finns där för alltid, vilket man aldrig ska glömma!
 
 
Charmör - kan man annat än falla för den blicken??  
  
 
Som en lillmatte sa: Nu när Vilda ska ha valpar - blir vi som utslängda älgkalvar då och får klara oss på egen hand??  
 
Nej, mina underbara valpköpare - den som köper hund här har livstidssupport. (om man själv vill kanske jag ska tillägga - det hänger ju lite på er också)
 
Så länge som jag hänger med - man vet ju aldrig vad framtiden för med sig.  
 
Ibland blir man ju bara så himla glad och överraskad för man inte förväntat sig nåt.   
 
Livet är ju inte alldeles okomplicerat som ni nog alla upptäckt, fast det ska vi inte veckla in oss i nu.
 
Jo, förrgår kväll ringer telefonen och mitt gulliga Agria-ombud Helene ringer och säger att jag vunnit en fin tygbur som jag länge gått och suktat efter men ansett vara lite onödig lyx.     
 
Inte nog med det Helene hade kollat upp mina poäng som jag samlat sen tidernas begynnelse utan dom räckte även till ett utställningstält!!
 
JIPPI, vad glad jag blev.  
 
Ibland är jag lite tanklöst generös och gav bort mitt tält till en familj som inte hade nåt - och nu kommer ett i princip nedsinglandes från himlen.  
 
 
Sicken rumpenisse!! 
  
 
 Vet att även Sluggo debuterat i valpklass och blivit BIR-vinnare men matte och husse stannade inte kvar till finalen utan tyckte det var viktigare att åka hem för att vara med på valpkursen.  
 
Så jag är säker på att även denna fina lilla nisse kommer att bli en jättefin ambassadör för oss Kantbergare.
 
Tack Rosa och Patrik för att ni tar så väl hand om er ängel i  svart päls. 
 
Tills vi hörs igen, var rädda om varandra och ha det gott i höstrusket.  
 

Ovido - Quiz & Flashcards