Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Fortsättning nostalgibilder

Av Barbro - 20 augusti 2010 17:00





 

 

 

Så himla roligt med en massa bilder och ni som inte vill titta - kan ju låta bli eller så skickar ni lite egna bilder och berättar lite om just er lilla  älskling som då kanske kommer med i en blogg.  

 

 

Här är Zoten inne i bruksklassen och visst får han sitt cert - 3:e och sista!

  

 

Åh, visst är han en läckerbit åså himla mysig. Å i den konkurrensen  

 

 

Peter och jag jublar över att Zot blir bästa hane.  Själv utför jag nån slags glädjedans!

Åh visst är det fantastiskt roligt när det går bra för någon.

 

Extra roligt var det eftersom det finns 7 stycken små rumpenissar efter honom.

 

Glädjedansen fortsätter!!

 

 

Nu ska ni inte tro annat än att det var fler som var glada!

 

 

Herr Zot med matte Mia uppförde också en alldeles egen glädjedans!

  

 

 

Här visas det hett åtrådda Cacib:et upp

  

 

 

  

Jenny och Shot - snygga tjejer båda två - och doooktiga!

  

 

Det är inte lätt att placera sig när man ställs mot den absoluta toppen och blivande världsvinnare men dom här tjejjerna gjorde ett kanonjobb och har framtiden för sig. Jättefin kritik fick dom!!   

Mäkta stolt uppfödare är jag.

 

 

Fick rycka in som handler till Olga - tiken är Gloris Burning Sky.  

Det fattades en handler för Olga och det är klart att när hon kommer och frågar att man hjälper till.

 

Så himla fina tikar och dom var naturligtvis värdiga vinnare.

 

Så ett Jättegrattis till Gloris kennel och Olga.

 

 

Bästa tikklassen.    

  

 

Det var fantastiskt roligt att få se alla vackra hundar men var - var alla svenska hundar?

 

Här har Zoten blivit placerad som BIM och den charmerande domaren Hans van der Berg ger Mia en grattispuss på kinden.

 

Men kolla in Zoten!!!

  

 

Han ser nämligen nått som matte inte ser!

 

  

 

Säkert att han säger: pussas du mossan men jag vill lukta -

hon pinkar -  

hon den ryska snyggingen!!  

 

Roligt var att både vår duktiga trimmare Anna J. och jag som uppfödare blev invinkad utav domaren som berättade:  att Zoten var i hans ögon en fantastisk hund och var så komplett med både päls, vinklar, rörelser - ja, nämn det.

 

Att han förlorade mot tiken var att Mia sprang med en stukad fot så hon fick inte tillräcklig snurr på honom men det var en prestation som hette duga!

 

Underbart att vi alla 3  fick höra alla dessa lovord.

 

 

Förresten så fick Anna och jag också var sin kindpuss. 

 

     

 

Det tar på krafterna att vara med som support så kaffet den eftermiddagen satt väldigt bra.

 

Det är ju inte bara utställning utan det pratas ju även en massa hund när vi träffas så här. I

I

bland brukar jag även lägga ett litet träningsläger i samband med utställning , den här gången gick inte det för vi reste sen vidare till världsutställningen i Herning. Men det är en annan historia.

 

Slutar med en bild på Shot - visst är hon en riktig gullhöna.

Tack för alla goa bilder, Jenny och Helen!!   

 

Tills vi hörs ha de´

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards