Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Barbro - 19 augusti 2010 17:00

 

 

  

Fick en dvd-skiva av Jenny och Helen  - åh helt plötsligt så minns man, så många roliga saker, som det hänt dom sista 3 månaderna.

  

 

Shot ska ut på ett sökslag och matte Jenny riktar in henne.

    


Åh visst hittade Shot sin figge, fattas bara!

 

Dom här bilderna är från mitt läger Kristi Himmelfärdshelgen, då vi var i Torsås och hade hyrt in oss  på klubben där.


Kolla vilken trollskog - visst är den mysig.

 

 

 

 

CG och Salza på väg in i rutan.

 

Åh ja, vet verkligen hur det ska vaa, tror jag Salza säger!

 

No problema - det är krut i tanten - å lyssnar man på matte Helena så skiljer sig hennes historier lite från husse CG:s.  För då är det bara lilla söta Salza.

 

Fast jag håller med CG eftersom hon är mamma till Vilda så är mycket henne förlåtet.

 

 

Här tränar Uffe och Soya lite lydnad för Madeleine.

  


Madeleine ser lite barsk ut undrar vad hon sa till Uffe?

 

 

Men Soya tittar såå beundrande på sin husse.


Har ni sett det är vår och tusenskönorna blommar för fullt på appelplanen.

 

 

Jenny med sin goding.

  


Jenny visade också upp ett väldigt bra lydnadsprogram - kan bli hur bra som helst.


 

 

Lena funderar över nåt.

  


Kanske över vem som har varit duktigast och ska få innehållet i korvpåsen.

 

Håller en slant på att det blir Shot och med den slicken runt nosen så hoppas jag på att det blev hon.

 

Har en hel del bilder från lägret men för att inte tjata ut er - har ju bloggat tidigare om det - så hoppar vi raskt fram en några dager till utställningen i Hässleholm.

 

 

Vilket vackert huvud. Ja, på Zot alltså - Håkan fick bara vara med halva han    


Tydligen tyckte domaren likadant för Håkan fick certet på Zot och sen så visade Mia fram honom så han blev BIR och BIG 3:a.

 

Nu mina vänner så går det undan - här är det Jönköpingsutställningen.


 

Zvarta Zara med matte Anne.

  


Konkurrensen var mycket hård men Zara fick fin kritik och en etta. Det får man vara stolt över för Gloris kennel var där med 10 stycken mycket vackra riesen.


 

Dascha som jag samäger med Anita och Åke

  


 

Eller Gently Born Dance Dance Revolution som det står i stamtavlan, nästa höst hoppas jag på att kunna ta valpar på henne. Men först så ska hon förhoppningsvis få en kull hos Anita och Åke.

 



Mia och Zot 

  


Som jag är barnsligt förtjust  i.

En pojke som ligger så nära mitt ideal som bara går.


Jag vet inget som jag skulle vilja förbättra på honom - det enda är väl att han ska växa till sig lite men det kommer med åldern.


Inga överdrifter åt nåt håll utan bara såå himla trevligt ihopsatt.


Den här dagen tyckte domaren precis som jag - åh, vilken lycka och i den konkurrensen. Det var stort - mycket stort!!!

 

Sen är han en otroligt trevlig hanne och det är väl det bästa av allt.


Ja, du Håkan du har det inte lätt när till och med utställningsdomare går på dig och säger att en sån här hund måste du ta fram i brukset.  


Näe, bäst att sluta för idag och när andan faller på, så blir det en liten fortsättning.


Ha de´alla.

  

Ovido - Quiz & Flashcards