Direktlänk till inlägg 11 augusti 2010

Lägret fortsättning.

Av Barbro - 11 augusti 2010 16:45

 

Humöret var på topp men inte vädret, det föll ett mycket tunt,tunt fint "regn" när vi åkte iväg på söndagsmorgonen till Torsås för att komma med tips och ideer till dom små nissarna.

 

Här har Roggan hittat Marie - Zotis matte, och syster Lena två supertrevliga tjejer från Tomelilla.

 

 

Hmm, undrar just om Roggan dragit en vits eller? 

 

 

Som sagt vi har roligt på våra möten, jag som aldrig kommer ihåg vitsar kommer nu ihåg en - och den är såå himla fräck så jag kommer aldrig att kunna berätta den.  Gissa två gånger vem som drog den!

 

 

I alla fall så fick alla sex bebbarna gå var sitt litet näringsspår som alla löste, sen vi gick vidare  för att titta på ett uppletande.

 

 

Men först så visade Helen med stora, snälla, självständiga Zacke hur viktigt det är med leken och att komma tillbaka med föremålen.

 

 

Zacke, ja han var en liten buse och ville inte komma in med dom när han var yngre.

 

 

Åh hur kul e´de att stå ute i skogen och ropa på sin ängel som bara studsar runt och säger: Ha ha du kan inte ta mig!!

 

 

 

Eller på planen - näe, då är blocket nära.

 

 

Men det är så här att Helen är inte någon stor kvinna, när man ser till det yttre, men hon besitter en mycket stor kamplust och dessutom har hon dådkraft.

 

 

Om vi säger så här: om Zacke trodde att det var han som bestämde ja, då har han nog fått besöka det blå skåpet många gånger.

 

 

Den nu för tiden så sammarbetsvillige Zacke  gör det mesta matte vill för sin kampgrej, ja det är underbart att se!

 

 

 Fast ibland växer väl hornen även på honom men se matte hon kan hon!

 

 

Jag hoppas verkligen att ni som var där lärde och såg!

 

 

 

ÅH, jag vill inte vaa med på bild! 

 

 

Uppletande som är så bra att ta till när man är stressad.

Det har man alltid har tid till!!

 

 

Håkan den pålitlige slitvargen visade med Studsa - en mycket dooktig tös. Sen höll han ett helt litet föredrag om hur bra  uppletande är för att aktivera små rumpenissar och för att få dom trötta.

 

 

ÅH, jag bara höll med!

 

 

Naturligtvis så fick alla pröva på ett par gånger, ja vad kan man säga mera, än att dom är riktigt, riktigt duktiga allesammans.

 

 

Ibland är man alldeles för sen med kameran (på söndagen var den med) för när Anne och Zvarta Zara skulle visa sitt uppletande så hade valparna gått iväg för att få leka lite och rasta av sig.

 

 

Men när Anne skickar i väg Zara ut i korridoren/rutan så kommer 6 valpar springande tillbaka  i full karriär ut i rutan.

 

 

 Tror alldeles bestämt att dom sa - vänta lite vi hjälper dig!!

 

 

Zara såg något förvånad ut - konstigt uppletande - detta var.

 

 

 Men när alla valparna var infångade så gick hon så fint ut i rutan och hämtade hem sina grejjer.

 

 

 

Dooktig Anne och Zara. En lillskit vill fortfarande vara med.

  

 

Håkan visade också ett Havaiisök med Zoten - varning för fortkörning av hund i skog.  

 

 

 De´gick fort om vi säger som såå, väldigt fort.

 

 

Ett mycket härligt ekipage att titta på och med husse Håkans kunskap så hoppas vi på många fina placeringar.

 

 

 

Dom små bebbarna fick också göra ett par hittaövningar - å så söta och doooktiga men här började dom små liven krokna.

 

 

 

Lite fika är aldrig fel.

  

 

 

  

Jag visade lite kontakt med Vilda  :at  - hur jag belönar.

 

 

Jag vet att jag visade extern belöning på fjärren.

Hur jag använder mig av godis och naturligtvis så leker även jag mycket med mitt lilla hjärta.

 

 

Vid fikat på eftermiddagen så satt vi länge och pratade och alla fick möjlighet att fråga om det var något man undrade över.

 

 

Tack alla ni som var med - som gjorde även detta läger till något man minns med glädje.

 

 

Min förhoppning är att ni som var alldeles nya får mersmak och kommer på nästa läger.


 

samt

 

 

att ni fått tips och ideer som hjälper er i ert fortsatta hundhavande.

 

 

Sen är det ju alltid så här,  att  allt går ju att göra bättre.

 

 

Så jag är tacksam för konstruktiv kritik så att nästa läger blir ännu bättre.

 

 

Tills vi hörs mina vänner - var rädda om er och om varandra.

 

Ha de´

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 
 
Ingen bild

Helen o Morbror Zacke

11 augusti 2010 17:41

Men Barbro det vet du väl att du är ju Kanon.
Bättre kennelmorsa kunde vi aldrig fått.
Jättekramar till dig från mig och monstret.

 
Ingen bild

Monica Kyrk

11 augusti 2010 20:45

Hmmmrh... det låter ju precis som Ikaros... det där med en riesen som studsar runt och säger ha, ha, du kan inte ta mig - försök om du kan :)

 
Barbro

Barbro

11 augusti 2010 21:01

Men du var ju med på sista lägret?
Kram

http://kantbergetskennel.se

 
Ingen bild

marie jacobsson

15 augusti 2010 21:14

Kan det bli ännu battre?????
Svårt att tro,jo möjligtvis vädret men har man så trevligt o en så duktig kennelmorsa som fixar o donar för oss valpköpare så kan man väl stå ut med lite regn. Jag är så nöjd o stolt av att vara en äkta kantbergare.
Varma hälsningar från lilla Zotis o mig

 
Ingen bild

Camilla och Diego

18 augusti 2010 10:02

Hej Barbro!
Vill bara skicka ett stort tack för att du anordnar detta fantastiska läger. Vi lärde oss så himla mycket från alla dina proffs, Håkan, Helen, Madeleine, Lena osv. Nästa gång ska jag se till att ha en bandspelare som används vid förhör så jag kommer ihåg allt också.Känns jätte kul att få vara en Kantbergare förstod inte riktigt innebörden av detta förrän efter lägret. Vilken sammnhålling och det finns ju knappast någon brist på samtalsämne. Kan också meddela att vi gick in på nätet direkt och beställde alla verktyg som Ni rekomenderade gällande pälsvård och Diego är numera är en riktigt snygg reisenkille som ingen behöver skämmas för. Ännu en gång ett stort tack till Er alla och jag hoppas att vi ses och hörs snart igen.
Varma hälsningar snyggingen Diego med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards