Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Motala

Av Barbro - 17 augusti 2009 15:21

Jisses, vad trevligt jag haft!


Kom upp till familjen Hellman på fredag eftermiddag och sen ramlade det bara in en massa trevligt folk.

Selma och Sussanne kom och även vår duktiga trimmare Lena dök upp och gav Sussanne en massa goda råd inför trimmningen. Träffade även Annes instruktör Jörgen även han en väldigt trevlig bekantskap och naturligtvis även en kunnig hundmänniska.

Behöver väl inte säga annat än att vi hade en mycket trevlig fredagkväll då vi åt gott  och drack lite gott till.

På lördagen bar det då av mot Norrköping och SKK:s Int utställning. Det var 11 riesen och av dom så var det 9 av det täcka könet.

Norrköping har bra utställningar och med mycket gott om plats och det är ju alltid skönt att det finns lite space runt om.

Det var en helt okänd domare för min del i alla fall: Rony Doedijns från Nederländerna.

Zvarta Zara fick Ck i unghundsklass och fick då deltaga i bästa tikklass och vann. Blev bästa tik och fick Cacib - till mina förtjusta hejarop.

Vilda fick ett förstapris och med fin kritik men han slog på henes öron men tyckte om hennes temprament.

 Denna domare ville ha sträva pälsar och mycket temprament och det bjöd Zara på om vi säger som så.

Tänk vilken tur jag hade som kom till Norrköping i stället för Askersund (blev en anmälningsmiss) och fick se Zara in Action. Hon blev sedan slagen av en Finsk Champion, jättesnygg och Zara slutade som BIM.

Såå himla roligt!!!!!!!

Vi tog en massa kort men så svårt det är att få till nåt men dom som kommer tycker jag är bra på lite olika sätt.

Det är nog inte så lätt att agera fotomodell heller vilket man nästan ser på Zara att hon tänker :  Hur i allasin dar ska dom egentligen ha det.


Tror Vilda som är på bild längst ned är ganska nöjd med att bara titta på.


Kvällen avslutades med mycket god mat och dito champange - ibland är det en höjdare att vara uppfödare.

Tack för en oförglömlig helg - alla inblandade - och allra mest Zara med familj.

Slutar i all hast då mannen kallar, för vi skall iväg och handla.


Stor kram alla

 
 
anna & the muppers

anna & the muppers

18 augusti 2009 22:55

Grattis till fina framgångar i ringen*S*Här härjas det på för fullt med renovering och en nytänd hundförare däremellan*pust* Men både hus och hundar blir fina och bra i slutändan ;) På torsdag kommer Ebba upp och då ska vi ut i spårskogen hela gänget.Ha det så gött kramen anna och skäggena

http://chiliriesen.zoomin.se

 
Ullis

Ullis

19 augusti 2009 20:46

Stort GRATTIS Barbro, så roligt :-)
Kram Ullis

http://www.angelvoice.dinstudio.se

 
Marianne

Marianne

20 augusti 2009 17:12

GRATTIS!!!!!!!!

Många kramar från oss,

/Marianne & Co

http://winniehurst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards