Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Barbro - 23 augusti 2009 13:14

Ibland är man lite knäpp eller?

Brukar ju propagera för att man skall aktivera sina gamla hundar och inte bara stoppa dom åt sidan när dom blir äldre. Tanken är väl den när man skaffar hund att man skaffar dom för att få en bästa kompis och jag tycker väl att riesen är som vin  - dom blir bara bättre med åren.


Basic blir ju 11 år nästa lördag och är ju himla pigg och glad " liten" hund. Så jag anmälde honom till en lydnadsetta - visst han har ett LP1 men det är väldigt många år sedan vi fixade det.

Fast lydnadsettan är ju egentligen bara lite vardagslydnad med lite extra knorr på, så friskt vågat ni vet osv. men vad tror ni händer när jag anmält honom  - jo, Vilda och han springer ihop och gammelgubben blir halt, så det där med att fräscha upp gamla kunskaper - ja, det blev det inte så mycket med.

Så i onsdags hade vi en liten repition och jag får väl säga som alla andra -- han är mycket duktigare hemma.

I detta läget är man ju glad över att han tillhör rasen riesen som trots allt är behäftade med ett bra kom ihåg.

Visst hade han glömt en del och en del var ju nytt för honom. Apporteringen, hoppet men summan av kardemumman  - jag är väldigt stolt över honom en delad 4:e plats av 11 startande och 165.5 poäng.

Det tycker jag är väldigt bra av en 11-åring, när många i den åldern ligger sex feet under.

Sen var det Lars Lindholm som dömde oss och han är en mycket duktig domare och dömer mycket rättvist - vilket innebär att dom poängen du får har du verkligen förtjänat. Så det var ju extra kul.

Så idag är jag väldigt stolt och glad över min gamle gosse och tänk vilken tur jag haft med honom.

Aldrig varit sjuk - vi har opererat bort en pinne som han körde upp i tassen och som inte syntes. En gubbvårta har vi tagit bort och en klo en gång för länge sen fick vi klippa av så det blödde men det räknas inte i det stora hela.

Så idag mina vänner så blir det många pussar och leverpastej för en av mina bästa vänner, behöver jag säga att hans namn är Basic?


Bilden är från tävlingen idag med en mycket glad matte och en mycket duktig Basic.


Ha det alla

Ovido - Quiz & Flashcards