Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Barbro - 4 juni 2010 21:30




















Vet att ett par familjer är på väg och kommer att övernatta inte så långt härifrån så i morgon bitti ses vi.

Ni är så välkomna.  



Blev sittande framför datorn - lite för trött för att gå att lägga mig men tyckte dom här bilderna var så mysiga så hoppas ni också njuter.


Veterinären var nöjd och så även jag med dom små nissarna och dom tror jag inte tänkte så mycket på att den här mannen både klämde och stack dom, naturligtvis i  bara goda avsikter. 





Gris e´gott de´

  




Å efter vettens besök var dom små nissarna ute och härjade länge, länge.


Lite vemodigt - för i natt är det sista natten med hela gänget  - men istället så är det jackpott för dom små änglarna att få en alldeles egen familj att älska.


Å Wilma - ja, jag tror att hon kommer att bli alldeles fnoskig av glädje när hennes matte och husse dyker upp.



Mycket finns det som väcker en liten rumpenisses intresse!

  



Tänk bara så mycket prylar det finns och så finns det sånt som flyger i luften typ sädesärlor, fjärilar och mycket mera.



Fy syrran att tjyvträna så på metallen - vi vill me´

  

 

Ja, så är dom våra älskade svartskägg varför nöja sig med det näst bästa när man kan få det allra bästa.

Mmm biabädd i all ära när man kan få ligga i sängen?


 

Vadå dricka ur en ynklig vattenskål när vi når upp och kan dricka ur hink!

  


Näe, nu är det snart läggdags och det finns lite till som jag måste göra innan John Blund och jag har en date.

Kram på er alla.







Av Barbro - 4 juni 2010 14:15










Så har då den stora dagen kommit då dom små nissarna skall veterinärbesiktas,  chippas och vaccineras.


Men det är dom för tillfället lyckligt ovetande om och när det är gjort så är dom lika glada för det.



Värsta klippet   -   en bit av en fäll.

  




Som jag så många gånger sagt - livet leker för dom små änglarna.

Man blir glad ända in i själen när man sitter och tittar på dom.






Om det ska vaa så grinigt, så behåll den då  - hämtar väl nåt annat!

  




Som synes så behövs inga dyra saker för att få leken igång. För att få klättra, klänga, utforska , leka och bita - ja det står inskrivet i rumpenissarnas bibel att det är varje liten nisses rättighet.





Hörrö du!!   Den här är min och bara min om jag så ska behöva  knö in hela i munnen!!!!!

  




Ibland häpnar man över hur mycket som ryms i en liten nisses mun, men när dom får tag i byxbenet och inte släpper förstår man att det finns mycket vilja där.


Så fostra dom små änglarna väl -  med mycket kärlek, stort tålamod och var rättvisa men med lite tummen på ögat för den här lille vännen har inte bett om att få komma till er.

 

Det är ni som vill ha. 







Pax för att bita i borstet  -  det var jag som knyckte den!!

  





Husse tror alldeles bestämt att rumpenissar stjäl och ibland har han rätt.



Ha det

tills i morgon och ni som kommer då : Kör försiktigt!















Ovido - Quiz & Flashcards