Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Järnforsen!

Av Barbro - 6 oktober 2010 12:43


 

 

Mycket i mitt liv handlar om hundar eller det som har samröre med hunderiet.    

 

Men här kommer en bild från Ölands skördefest och som ni nog förstår så gillar jag pumpor.

 

För mig är Öland och pumpor synonymt åtminstonde den här tiden.

 

Ölands skördefest och Algutsrums marknad inföll samtidigt det här året och en av årets stora begivenheter = kräftskivan.

 

 Gissa vad som hade första prioritet.

 

Salza håller kollen!  

  

 

I år så träffades vi några "gamlingar" hos CG och Helena för att tillbringa en lördagskväll tillsammans och som alltid -  hade vi otroligt roligt på vårt möte!

 

Lätt avundsjuk var jag på familjens nya kök och med fönster ända ned till golvet, vill Ha.  

 

 

Mormor Salza - ordingspolisen!

    

 

Underbara Salza, visst en liten bitch ibland och den lille Rekylen ska uppföra sig ordentligt.

 

Inte rusa fram utan gå värdigt osv.

 

 Tänk, jag håller med henne!!  

 

Rekylen inte så liten längre utan en lagom stor pojk!

  

 

  En jättesnäll pojke som är så himla duktig på att spåra, matte ska börja ta tag i lydnaden har hon lovat.

 

Helena och Danne med sina charmiga busfrön förgyllde också kvällen - så himla roligt att träffas.  

 

Nelson fick vara hos sin extrafamilj men Helena har lovat att skicka lite bilder och kanske några rader om hur han/dom haft det under snart Nelsons 10-åriga levnad.   

 

Många var skratten men bara en kräfta åts utav undertecknad men däremot hade Lilith med sig färska räkor.

 

Mums, men nu vill jag nog inte ha räkor till helgen fast pajjerna Helena - Hua, vad gott!

 

Lilith med sin docka!

 

Lilith, min kära webbmaster.  

 

 Men vi har ett problem - programmet den är skapad i funkar inte längre. En ny hemsida måste göras och det blir en hel del jobb.

Tanken är väl den att jag ska försöka fixa den själv så den måste vara väldigt enkel att jobba med.

 

 Förslag?  

 

Efter en mysig sen söndagsfrukost så var det dags att bege sig hemåt men innan dess så dök Mikaela med sin Björn upp och det blev ytterligare hundprat.

 

 

Tur att dom här inte var med i Helenas pajjer!

 

Visst är även dom här vackra och vackert var det även på vägen hem.

Med alla otroliga höstfärger och alla vackra namn som en del platser kan stoltsera med vad sägs om:

 Grönskåra - Kimramåla

visst sätter namnen fantasin i brand.

Även Den kära Helenas vägbeskrivning då jag skulle köra en annan väg hem(13 mil).

 Så här löd den: sväng höger vid nästa T-kors och vänster vid nästa - har du kommit till Oskarshamn har du kört lite fel men du kommer väl hem ändå! 

Älskar dig Helena - också!  

   ÅH, som synes, jag kom hem - åh tur var väl det!

Min lilla ängel har börjat löpa och kanske, kanske blir det små svarta julklappar.

Ha det alla 

 

 

 
 
Ingen bild

Pia Jarevik

6 oktober 2010 20:35

Har väl aldrig längtat efter tomten som i år!! Håller alla tummar att Vilda och hennes prins får till det!

Barbro

7 oktober 2010 12:25

OK, då är vi två! Spännande ska det bli!

 
Ingen bild

Olausson

7 oktober 2010 20:52

Hejsan ! Ha,ha hem brukar man alltid komma på ett eller annat vis. För många år sedan så tvivlade jag dock. Vi susade fram i bilen på den skånska landsbygden på vår väg till Sturup,när jag framkastade förslaget att vi skulle ta en genväg via Genarp! Två timmar senare med två irriterade döttrar i baksätet så var vi inte ett dugg närmare Sturup, Genarp hade vi däremot sett från alla möjliga vinklar. Har aldrig sagt något om någon genväg sedan dess.( Tur i oturen var att vi skulle med flyget dagen efter). Barbro,vilka fina kort du tar, din konstnärliga ådra lyser igenom. Från det ena till det andra så spårade jag med Rekyl igår och det gjorde han galant, det är så härligt att hänga med bakefter när allt fungerar, älskar den hunden,han är så himla go. Kram Helena

Barbro

7 oktober 2010 21:00

Tack vännen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards