Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Överste Olsson!!

Av Barbro - 24 september 2010 13:13




Fick för ett tag sen lite bilder utav Charlotte, matte till Överste Olsson och sambo med Joakim så nu äntligen hamnar dom i bloggen.

 

 

 

Du och jag, husse!!

 

 

Fast Lotte hävdar att när husse ensam haft ansvaret några dagar så är det för Lotte att peka med hela handen - Tror det är till Olsson?  

 

 

Fast det Lotte skrivit som rubrik till det här kortet undrar jag om jag törs skriva - fast å andra sidan så tar jag risken efter moget övervägande.

 

 

Överste Olsson och Överste Goebbel!

  

 

Joakim, kom ihåg att det var Lotte som döpte bilden.  

 

 

Semester och jag är med.     JAG = Olsson

 

 

Vilken utsikt - så himla vackert. Det är så här jag tycker att små rumpenissar ska få ha det - följa med på semester när det går.

 

 Få ta en aktiv del av familjens vardag och vara en älskad familjemedlem.   

 

Men jag vet också att Lotte tränar och går kurs för Jeppe och att dom har en mycket bra vardagslydnad.

 

Till och med så bra att hon blivit tillsagd att börja tävla.

 

Någon som vet någon bra privat tränare  och då menar jag en riktigt duktig tränare eller om det finns någon bra träningsgrupp. ( helst i närheten av Lund)

 

 

Skiter i utsikten - måste bara vila lite!  

 

 

Hade kameran med ut i går morse, det var så andlöst vackert med dimman och solen som började titta fram.   

 

 

Vilda väntar på att jag ska ha gömma lite grejjer!

  

 

Lite uppletande är så bra att ta till och som sagt det går så fort och så är den lilla ängeln glad och belåten när vi kommer hem.

 

 

HÄR!!  HÄR är den!!!    

 

Mattes älskling e´så duktig, vet inte vem som är mest belåten när vi vandrar hemåt.

 

 

   En stund för eftertanke.

 

 Här har naturens egna vävnadskonstnärer varit framme och spänt upp tusentals med nät.

 

  Det är så otroligt vackert när man kommer en tidig morgon och daggen gnistrar som diamanter i spindelväven.

 

 Såå mycket som man bara går förbi eller inte ger sig tid att se.

 

Nåväl mina vänner - lev väl och må gott!

Tills vi hörs!

 
 
Ingen bild

Ann-Sofie & Äbba

24 september 2010 19:45

Åh vilka underbara bilder och härliga kommentarer till dem. Vore du inte uppfödare kunde du skriva underbara naturböcker. Här uppe inorr har gud fader givit oss regn hela denna fredag, fast Äbba och jag trotsade vädret och gav oss ut en timme iskogen ändå. Kramar till dig Barbro från Ann-Sofie och Äbba.

Barbro

25 september 2010 08:06

Hmm!
Tack för dina snälla ord och att du kommenterar.Det är alltid roligt att få lite feedback. Kram

 
Ingen bild

marie jacobsson

27 september 2010 10:03

Jag bara njuter av att vara en Kantbergare och få ta del av din fina blogg o de underbara bilderna på alla vackra svartingar.
MVH Marie o Zotis

Barbro

27 september 2010 10:34

Tack, vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards