Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Sofiero

Av Barbro - 13 september 2010 12:25



 

 

Underbart vackra Sofiero - vilka dahlior!!

  

 

Mannen tycker jag är lite knäpp men i och för sig så har han nog alltid tyckt det  fast bara när det gäller hunderiet och ibland är jag böjd att hålla med honom men inte så att han hör det.

 

När väckarklockan ringde kl 03.00 i lördagsmorse var ett av dom tillfällena men som sagt så var det bara att studsa upp för nu stod Sofieroutställningen på agendan!

 

Mötte upp hos Jenny och Helen strax före 06.00 och med förra årets nervpärs i färskt minne då damerna behagade komma en kvart för sent och jag var nära ett sammanbrott  vid utställningsringen så var vi denna dag i tid.

 

Räddningen för Jenny den gången var att domaren också var en kvart sen. Hur det gick då?

 

Jodå - Jenny och Shot blev BIR  

 

Överste Olsson gör debut!

 

Men om vi nu börjar från början så var det Olson som först gjorde entre´ i unghundsklassen  och jag höll tummarna så mycket som gick.

 

Matte Charlotte springer för kung och fosterland!

 

Och det gjorde hon bra för det resulterade i ett rött band sen så mötte dom Angelriesens Buddy  Baloo och fick se sig besegrade men med bra kritik och ett HP så är väl det en väldigt bra början!

 

 

Olson, en gosse med drive i stegen.

  

 

Vet att Lotte inhandlade trimkniv och fick en del goda råd från Anna och mig. Nästa gång så ska inte domaren kunna slå på pälsen för den är mycket sträv och kommer bara ullen bort (brun) och linjerna blir framplockade så !!

 

Zot ställdes i bruksklass och han är en riktigt - riktigt snygg hund och jag vet ingen svenskfödd hanne som ska slå honom idag.

 Å de e stora ord för att komma från mig.

 

Det var det inte heller utan han blev bästa hane.

 

 

Herregud!!!   Vad fick jag för nåt??  Gav hon mig fingret????????????

  

 

Men det bästa av allt - han är såå himla mysig!

 

Håkan var ute och körde en söktävlig ( lägre klass)  med honom för nån vecka sen och var 4 poäng från uppflyttning och visst har han sin uppflyttning snart.

 

man behöver faktiskt inte ha så himla bråttom heller - våra rumpenissar ska ju räcka i många år.  

 

Enda tiken från kenneln var Shot och hon gjorde bra ifrån sig.

 Fick Ck och slutade  sen som 3:e bästa tik och visade fram dagens bästa rörelser.

Matte Jenny är en mycket duktig handler och dom är ett mycket flott team.

 

 

Zot  BIR-vinnare igen!  

 

Å det är ju klart att vi som var där jublade högt.

 

 Grattis till er båda - till Mia som visade fram honom till BIR:et och Cacib:et  och Håkan som tar resten!!

 

Grattis till er andra som var där med era vackra hundar!

 

 

Tinge-Ling eller Roxy som hon kallas för numera var där och hälsade på oss - så himla roligt at ni tog er tid.  

 

Men husse var har du tappat huvve???

  

 

ÅH, vad i allsin dar pekar du åt?

 

Lilla Tinge-Ling - ja så heter hon nog för alltid i mitt hjärta och visst var hon precis så charmig som jag minns henne som valp.

Husse hävdar bestämt att hon är en kanonhund så trygg i sig själv och mycket lyhörd och lydig.

 

Tänk husse skvallrade lite om att nu ska dom börja träna lite agilty och jag känner mig bara såå glad över att Roxy har det så bra.

 

 

Totto och Roxy. 

  

 

Ett himla trevligt ekipage och det är faktiskt Tottos förtjänst att jag är med på facebook. Tack i tack.

 

 

Diego med pappa Zot och respektive hussar.

Även familjen Diego kom och hälsade på - så himla trevligt.

Visst syns släktskapen men frågan är om Zot tycker detsamma??

 

Shiiit, attentat på gång!!!

 

Tror Zoten tänkar att det här var det minsann ingen som sa nåt om när allt var som bäst!

 

OK då - jag sitter väl med ryggen mot dig då!!!!

 

Den snälla Zoten tänker säkert - ja,ja man får väl ta det onda med det goda  För Wilma, hon var läcker hon. 

    

Det tar på krafterna att vara på utställning både på hundar och folk för att inte prata om hur hungrig man blir. 

 

Efter räkmackan!!

 

Vi var några som inte kunde motstå en räkmacka på restaurangen, tur att den var såå himla god för det är nog den dyraste macka jag ätit.

Sen åkte vi hem mätta och belåtna men det kommer mera längre fram eftersom jag stannade kvar över natten hos Jenny och Helen.

Tack alla vänner och underbara valpköpare för en fantastisk helg!!!!

 

Ha det alla!  

 
 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

13 september 2010 23:26

Vilka snygga killar som finns på några bilder.Va fin han ser ut sonen Diego. Fast Zamantha gillade
honom som han var på lägret i augusti.
Gå upp 03 på natten och ge sig iväg är dock inte
våran tid. Vi sover hellre på morgonen och är uppe på kvällarna. Fina biler på dahlierna, kanske
kan ställa ut nästa sommar på Sofiero.
Hälsningar Birgitta

Barbro

14 september 2010 07:26

Mmm, dom är fina killarna! Fick ingen bra bild på Shot men Jenny har en huvudbild som är så fin - så den väntar jag. Det kommer mera bilder och Sofiero är så vackert så varför inte satsa nästa år på att lägga ett läger där!!!

 
Ingen bild

Camilla och Diego

17 september 2010 08:34

Hej Birgitta!
Ett stort grattis till dig och Zammy, så himla duktiga ni är. Visst är han en snygging vår Diego, man ser på bilden vem han brås på:)Diego föll lika mycket för Zammy på lägret. Himla synd att vi bor så långt från varandra. Grattis i efterskott kennelmorsan önskar Diego med familj.

Barbro

17 september 2010 12:45

Tack!

Ja, Sofiero var en enda stor present!!

Kram på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards