Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Viktor

Av Barbro - 29 mars 2010 10:11

  

Se så stilig Kjelle är - men Viktor fick inte plats men ni får tänka dit honom i slutet av det vita kopplet.


En dag så ringer Chrissan och det är ju inget ovanligt -  samtalen har under årens lopp blivit både många och långa.

Ni som hängt med som valpköpare ett tag vet ju att vi båda två kan vaa ganska pratsamma, men i jämförelse med Chrissan så ligger jag i lä.  


Chrissan och Kjelle är min ålder och har under årens lopp haft flera hundar varav dom två sista riesen är från mig. Chrissan är en duktig konstnär och det är hon som gjort min vandringsriesen som delas ut varje år till den bästa/duktigaste Kantbergaren  


Tråkigt nog så blir vi alla äldre och vissa krämpor/sjukdomar drabbar oss alla mer eller mindre.

Men nu skall jag inte veckla in mig i en massa dystra prognoser utan det gäller att hålla modet uppe och inte se allt det negativa som finns runt oss.


Brukar säga att det är tur att man är som man är - när man inte blev som man skulle.    


Nåväl, positiva som både Chrissan och Kjelle är till sinnet så när dom är ute och går såå fungerar Viktor som ledsagare till Kjelle - som är gravt synskadad och tyvärr har blivit ännu sämre nu på sista tiden. 


OBS!   Viktor är ingen utbildad ledarhund men han underlättar sååå mycket i vardagen eftersom  både Chrissan och Kjelle tycker om att vara ute och röra på sig.


Chrissan har sytt ett vitt läderkoppel till Viktor + att Kjelle har en vit käpp så att folk som har hund skall förstå att dom inte ska släppa fram sina hundar till Viktor.


Å´säger Chrissan: han är så duktig!!!!

Tror det är hunden hon menar  


Naturligtvis så är ju Chrissan med och den lille taxen och kan gå lite före om hon vill utan att oroa sig för att Kjelle är på väg åt alldeles galet håll.


Å alldeles säkert så tror jag att det även är väldigt skönt för Kjelle att få vila öronen.   Älskar dig också Chrissan  


Det är ju så att efter många år så blir man ju goda vänner och kanske är det så som en valpköpare sa:

En del -  dom köper sig en hund. Å´en del köper sig en hund och får uppfödaren på köpet.  


Inga namn nämda men han som sade´bor i Järnforsen - näe nu börjar jag ju bli alldeles lyrisk över vilka goa vänner man fått genom hunderiet.

Skall försöka lägga in ett par bilder på Kjelle och Viktor - men har varit tvungen att beskära bilderna kraftigt eftersom dom vaa stora.

Visst blir man glad ända in i själen när man förstår - så kolla in bilden nedanför.

Viktor ligger på - så att husse kan känna genom kopplet.    

  

 
 
Eva o skäggen

Eva o skäggen

29 mars 2010 12:58

Åh vad härligt att läsa och se bilderna. Hälsningar till de jag känner Eva o skäggen i Salbohed

http://svartagalantens.dinstudio.se

 
Mia

Mia

29 mars 2010 14:09

Vad underbara bilder! Härligt att se Viktor tar hand om sin husse...smart kille (jaja det e ju en riesen). Å jag måste bara hälsa te Chrissan att mitt påvis koppel hon gjorde te mej i Kopparbo fungerar skitbra!!! Helt perfekt för mej och Zkryta, super att man kan beställa skräddasytt för just mitt behöv/önskemål. Hoppas vi ses te Kopparbo.
Ha det bra alla vi känner ses på riesenlägret!
// Mia & Håkan med flock

http://www.sokhundarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards