Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Fortsättning Wilma o Zot

Av Barbro - 12 februari 2010 08:54

Så var vi då framme vid söndagen. Mia åkte för att tävla med Zkryta, Håkan och jag tog det lite lugnt med frukost och väntade in att det skulle bli lite varmare.  

Som vanligt så styrde vi kosan till bruksan för en eventuell sista parning och visst ville våra rumpenissar ha lite rajtan-tajtan  Vad kan man säga ?

Ja, dom e´dooooktiga även på detta området. Sååå himla skönt.


Kjelle, Wilmas husse ringde när vi stod där och erbjöd sig att möta upp längs efter E4:an för att Wilma skulle få komma hem samma dag.  


Tror ni att man blir glad över sina valpköpare  Först Håkan o Mia som sett till att man fått både god mat och trevligt sällskap trots en mycket hängig Barbro. Än en gång Hjärtinnerligt tack till er alla, sist men inte minst till Kjelle. Tack i tack.

När dom små änglarna var klara med sitt så var det bara att ta sikte mot E4:an och trampa på gasen för att möta en vägens riddare  ibland är milen långa när man ska hem. Men nu gick det som en dans och vi möttes i Gränna till Wilmas stora förvåning och glädje.


Det som är tråkigt när man åker och parar är att det  nästan alltid är kallt och man vet att det finns mycket att titta på men hur kul e´de när man är färdig att frysa häcken av sig.  


Nu var det bara lite spårigt dom sista milen, men hem ljuva hem och säkert tycker Wilma det också när hon nu är hemma i Stockholm igen. Vet att hennes favoritplats är i soffan mitt emellan Agneta och Kjelle så att dom båda kan klia och mysa med henne samtidigt. Det är till att ha det beviljat.  


På vägen hem så ringer Mia och berättar att hon och Zkryta fått sitt andra förstapris i lydnadsklass 2. med jättefina poäng. Sååå Grattis gumman  

Det är du verkligen värd.

Gissa om mitt lilla Vilda  blev glad när jag kom hem och jag tror även gubben drog en lättnadens suck över att ha mig hemma.  

Själv har jag mest legat på soffan och beklagat mig över diverse krämpor 

Men idag känns det som om jag kommer att överleva - kan väl inte vaa så att jag är gnällig.

Näe - tänkte väl de                 


Ha de´                                         Väntar på nya kort från Mia som har knäppt  

                                                  
dom som finns på bloggen om Wilma o Zot.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards