Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Barbro - 9 februari 2010 11:36

  

                    KÄRLEKSDANS PÅ HÖG NIVÅ!!!!!!!!     (Hundarnas Let´s Dance)


Så snälla hundar inget pip eller yl från någon utan dom vilade i var sitt rum  trots kärleksmötet på fredagen.


 Så frukost avnjöts i lugn och ro sen bar det i väg till bruksan igen för en ny kärleksstund, för dom två snauzrarna är kanske bäst att tilläga.  


Mia och jag hade en givande pratstund - jag menar det finns ju hur mycket som helst att prata om när man är lite hundfreak.

Å se på attan eller rättare sagt Zot - så hade dom fixat till en parning igen hur elegant som helst.  

Så de´ enda Mia o jag behövde göra var att hålla lite i halsbanden för säkerhets skull.


Så himla skööönt - sååå underbart med hundar som bara gör DET.

 

Det finns ju hundar som inte vet - inte vill eller kan det.  

Å´då kan det ju vara väldigt frustrerande om man åkt långt och det inte blir nån parning, jag menar en tik löper ju i regel bara två gånger om året och det kanske inte passar att ta valpar nästa löp, men våra riesen brukar ju ställa upp på det mesta fast jag vet att det händer.


Så resten av lördagen fördrevs på ett mycket trevligt sätt, vi shoppade lite och träffade lite annat hundfolk. Bl.a Anna med Buddy dök upp och berättade att Dessie skulle komma på trimning på em.  Så naturligtvis åkte vi över en vända för att se den lilla rumpenissan och hon var såå söööt. Buddy och Dessie är halvsyskon med Wilma och dom härstammar från AngelRiesens första kull.

Att Buddy är snygg - ja det finns det papper på  Grattis Anna!

Men Dessie - tjaa där e´jag ju lite part i målet - tanken är väl den att det ska bli en kull valpar där under Kantberget´s prefix. Om jag säger som såå - en goding i allra högsta grad - som jag har stora förväntningar för.  Grattis Anna o Claes!


Nåväl, kan väl inte säga annat än att jag var supernöjd med den lördagen.

Den blev ju inte sämre av att på lördagkvällen lagade Mia nåt alldeles fruktansvärt gott kött med vitlök i mmmmmmm.   

Som avnjöts med gott dricka till och diverse frossbrytningar och klagande från mig över min förkylning.

Såg att Mia förvånat sig i sin blogg över att en rumpenissematte kunde uppföra sig. HMMMM  

Får väl skylla på förkylningen.  

Men det är väl som jag sa - att du har ju åtminstonde rätt färg på din lilla råtta.  

Skämt åtsido - det var så trevligt och så mysigt att få träffa er i lugn och ro på hemmaplan och naturligtvis även alla era hundar. Såå dooooktiga och fina allesammmans.


En jättetrevlig kväll men jag tror att jag fortsätter i morgon med fortsättningen. (förkylning brrr.)


Tills vi hörs Ha de´


ÅHHH     VAD VI KAN - DU OCH JAG  

Ovido - Quiz & Flashcards