Direktlänk till inlägg 20 december 2009

I väntan på tomten

Av Barbro - 20 december 2009 14:02

Alldeles nyss var jag så taggad på att skriva lite men nu när jag sitter här så är all inspiration borta.  Solen tittar fram och det är vinter ute med en massa snö, för mycket för att man ska kunna gå ute i skogen - skulle behöva lite enris till  Höganäskrukan. Men här är väl lugna gatan mot vad det är på andra håll i världen fast igår kväll hann jag bara upp ur bastun så blev allt svart. Strömavbrott   

Eon grävde ned elledningarna för nåt år sen och det har funkat kanon men igår kväll så upplevde vi gamla minnen med strömavbrott visserligen bara i ca 5 timmar men potatisen blev färdigkokt bara på att stå en stund så kvällsmaten blev räddad med rökt sik,supergod sås och gott vin - så vi hade en riktigt trevlig kväll, gubben och jag.  

Alla tomtarna är framplockade men granen saknas - vilket är mannens uppgift att se till att en sådan finns  Måste erkänna att jag tycker det är rätt kul att  plocka fram en del julpynt. T ex. så köpte jag 3 stora handmålade glaskulor när Anita,Ylva och jag var i Moskva - dom hänger nu i vardagsrumsfönstret i röda sidenband. Och jag drömmer mig tillbaka och minns hur roligt vi hade och hur mycket vi fick se.  

Jaha, åså får vi se om tomten kommer i år. Fast jag har inga större förväntningar på att han ska dyka upp - inte för att jag inte varit snäll eller så  Nu mina vänner har ni chansen.


Ibland så slås man av tanken - har jag ringt upp den personen som jag lovat ringa?

Eller så slinter tungan och det man säger är inget illa ment men togs det illa upp?

När jag pratar hund vilket - händer ganska ofta - så pratar man ju ganska allmänt.  Men ibland hör man motparten dra efter andan och inser att detta diskutionsämnet kanske passar in på motparten.

Åså, kan det ju bli ganska känsligt uppfödare/valpköpare - förstod det på en ganska "kaxig" valpköpare en gång. (vilket jag aldrig trott)  

Så hör ni mig inte tala klartext och vända mig direkt vederbörande så ta det lugnt.

Vet att jag ibland stressar upp mig över rumpenissar som flyttat härifrån men det är bara för att man sååå innerligen vill att alla ska ha det sååå kanon.   Märker ni att här gör man allt för att ligga bra till  eller är det för att göra intryck på tomten - han kanske kommer   

Bäst man slutar annars blir man väl alldeles menlös.  


Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards