Alla inlägg den 23 december 2009

Av Barbro - 23 december 2009 20:48

Å de´luktar illa i hela huset - har bränt ur ugnen - skall använda den för första gången. Ringde och beklagade mig för dottern men tro inte att jag fick nån medömkan där inte   I och för sig så kan det väl inte gå mer än åt pipsvängen med griljeringen av skinkan och gör det det så är det ju naturligtvis inte mitt utan ugnens fel  

Men alla tomtar är på plats och granen klädd fast den lutar redan betänkligt - törs inte tänka tanken ifall det uppstår närkontakt med två glada riesen och en stapplig gran. Kan bli intressant. Nästan lika spännande som med hantverkare i huset fast där är det mera    NEJ o HJÄLP  


ÅÅÅÅÅÅÅh Tack alla underbara valpköpare för dom fina julkorten. Några av er har varit väldigt kreativa och på ett av dom hittade jag mig själv  Har inte visat mannen detta. Längtar redan till Kopparbo.

Med stor glädje så har jag öppnat kort från "gamla" valpköpare som inte längre har hund härifrån men ändå brytt sig om sin gamla kennelmorsa  Det värmer ska ni veta. MYCKET.

Åså har det kommit några från alldeles vanliga människor som inte har hund men jag måste erkänna att dom är i minoritet.  Sen har det kommit mail med hälsningar från riesenvänner och alla ni - Tack snälla - blir barnsligt glad över en liten hälsning.  

Vildas mage växer lite dag för dag men jag törs inte ens gissa hur många som finns där men hon har en fullt utvecklad kleptomani - den lilla ängeln.

Stjäl allt som går att stjäla  -  till och med clementinskal försvann ner i hennes mage igår kväll i ett obevakat ögonblick. Den vanliga maten är inte lika lockande men måste erkänna att det hamnade en hel del godis till nissarna i vagnen när jag var och handlade. Leverpastej och blodpudding de´e gott det om man frågar Vilda.  

Pratade med Cissi igår och hon lovade att försöka maila en bild på Vildas fästman King-Kong men än har det inte kommit nån. King-Kong blev Nordisk Vinnare förra helgen och det var 47 riesen med och allt detta skedde i Helsingfors.

King-Kong ligger inne med en rejäl meritlista men sen är han dessutom en mycket, mycket trevlig bekantskap. Ska verkligen bli spännande att få följa honom framåt i livet   

Detsamma kan man säga om Raffa som jag försökt ladda upp en bild på här i bloggen men det går inte  Men matte har berättat att hon är en fena på att spåra och det glädjer ju mitt uppfödarhjärta  


Så tills vi hörs mina vänner så ha en UNDERBAR JUL.

Ovido - Quiz & Flashcards