Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Säg som de´ är.

Av Barbro - 13 november 2009 13:36

   Ärade Ceasar ca 7 mån.


Upppppppps vad tiden går och jag har redan varit hemma i en vecka och det händer både roliga och tråkiga saker.

Börjar med bilden på Ceasar som matte Pernilla skickade och jag lyckades från mail - få den på plats i bloggenFörvånad

Ceasar har utställningsdebuterat på Malmö valp med jättefin kritik slagen av sin "kusin" Buddy. (Nimbason)

Grattis och så vet jag att familjen Ceasar tränar på, och går kurs vilket gläder ett gammalt uppfödarhjärta. Det är ju så här, att det är ni själva som lägger ribban för hur duktig just din lille rumpenisse ska bli.

Åh så, får man ju naturligtvis anpassa träningen efter den valpen/hunden man har. Måste erkänna att jag är glad över att utvecklingen har gått så mycket framåt sen jag började med hund  - att rycka , slita och slänga sin hund i backen är såå förlegade träningsmetoder och som jag innerligen hoppas inte finns kvar på någon brukshundklubb eller att någon instruktör förespråkar dom, vare sig privat eller i kurs.

Att Ceasar har hamnat rätt det är jag helt övertygad om och att även Pernilla är en kvinna som kan peka med hela handen gör ju inte saken sämre. Åså, har dom redan lovat att komma på nästa Kosta-lägerSkrattande


En tråkig sak är att en riesenprofil har lämnat oss nio år gammal mycket älskad och saknad. Enligt veterinär så var det inte nåt ärftligt utan sånt som sker när man blir gammal. Kanske hade det gått att medicinera men blivit fruktansvärt dyrt (4000:-Kr i månaden) så matte och husse valde att låta sin klimp somna in. Tänker på er.


När jag ändå är inne på tråkiga saker - det händer ibland att man blir besviken över folk fast man borde lärt sig under så många år att inte bli det. Men varför inte säga som det är istället - så mycket enklareSkrikandes

Eller när nån skryter sååå över sin hund och när man kan  gå in på hunddata och kontrollera och det är tvärt emot vad den personen tidigare sagt sig stå för.Skäms Tråkigt är ordet.


Nähä, nog med funderingar. Som ni mina vänner säkert läst i gästboken så befann sig några av er på utställningen i Växjö så än en gång

GRATTIS till: Madeleine och Oliwer som kom tvåa i championklass med ck

                    Johan och Kaj som vann unghundsklassen hanar med HP

                    Jenny och Shot som vann unghundsklassen tikar med HP

                    Uffe och Soyaa som fick ett första pris.


Bra jobbat och ni var ju inte ensamma i klasserna heller utan det var ju konkurrens.


Ovanstående var gulliga och ställde upp i uppfödargrupp vilket resulterade i ett förstapris och HP.

Tack och åter Tack


Helen skulle ha ställt Zacke men det blev Jenny som visade och när dom två får lite mera vana och Zackes päls är i ordning så tror jag att det blir kanon.Skrattande


Ja, vad har hänt mera - jo, jag var på klubben i onsdags kväll och vår käre rallylydnadsdomare hade ställt upp en bana bestående av mer eller mindre nya skyltar som vi aldrig tränat på. Behöver jag säga att det blev många superlativ över min pussgurka - fast i ärlighetens namn,  eftersom jag tycker det är kul att aktivera mina hundar på olika sätt, så var det ju inte svårt för mig att tex. dirigera henne över ett hinder.

Lite skryt kanske men det är ju santTungan ute


Ha det alla              (ska försöka få ihop en liten blogg om Vildas kärleksresa också)

 
 
Mariannee

Mariannee

16 november 2009 17:20

Men vilken härlig bild i all sin enkelhet! Man blir ju nästan lite kär i lille Ceasar :-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards