Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

mera fortsättning

Av Barbro - 31 juli 2009 08:55

Här går det undan minsann - nu är det redan ny dag och dom två goa tjejerna Qiwa och Enni har varit här på besök med husse Thomas och så var även dagmatte Sonja med. Det var Ennis tur att bli frissad och om vi säger som så - så var det en riesen kvar på golvet när hon var iordninggjord. Men vilken gudomligt snäll hund och såå glad - där kan man prata om livsglädje. Härligt att se.


För att återgå till Kopparbo så hade vi även en liten pröva på tävling för bara Kantbergarna men med tävlingsledare och domare. Tack för att ni ställde upp allesammans.

Det är ju lite jobbigt första gångerna man ska ut - så det är ju himla bra att få pröva på under lite mera avslappnade former. Nu var det många som ställde upp och dom som inte var med kommer att träna för nästa års lilla mästerskap.

Shit vaa bra ni vaa.

Tror att det var flera som fick blodad tand och kommer ut på planerna här framöver. Den här lilla tävlingen blev mycket uppskattad och till nästa år så skall det planeras lite bättre.

Men ledarkepsen vanns utav Åke och Nimba (skänkt av Richard) Grattis.

Nu du Åke, får du nog ut på lydnadsplanen också. Smile

(Och alla ni andra får väl se till att Åke blir av med den) vilket flera ekipage visade att det kan ske vilken dag som helst.


Det bästa av allt - vad roligt vi hade och alla såna här upplevelser bär man ju med sig för livet eller vad säger ni som vågade er ut på planen?

Så mycket som man skrattar - ja, det är underbart. Ska man går efter att ett skratt förlänger livet - ja då är prognosen god för många utav lägerdeltagarna.

Men så har vi ju alltid det här med sista natten med gänget och Gunillas otroliga enmans-show samt alla dom här benknäckardansera (Mias ordval).  Ingen utav oss är ju svår att få igång och den sociala biten är ju sååå viktig och jag måste säga att alla ställde up till 100% på alla träningar - kanon - trots många mycket sena kvällar.

Men själv var jag nog trött i en hel vecka och jag har hört flera som behövt vila ut efter hemkomsten. Gläder ett syndigt hjärta.


Utställningen har jag ju inte skrivit nåt om men jag vet ju att den kommer det att skrivas om i riesennytt. Den enda deltagaren från Kantberget som deltog var Jenny med Shot i unghundsklass. Jenny har blivit en duktig handler och visade Shot till en andraplacering i sin klass - ett flott ekipage.  Grattis.

Tack för den fina presenten - Jenny- den satt som en smäck.

Kanske är det även på sin plats att tacka för all fika, all mat och alla goda drycker som man under veckan blev bjuden på. Oj-Oj va det var gott.

Och inte att förglömma den bästa stolen som Adina och Viktor blev av med - den upptäcktes nämligen av undertecknad och med den gnissel-gnisselryggen som jag har så kan nog alla snabbt räkna ut vem som la beslag på den. Lovar att till nästa år så skall det inhandlas nåt riktigt sittvänligt.


Näe, nu är det dags av avrunda den här lilla rapporten från Kopparbo och om det mot förmodan är nån i lägerledningen som läser detta  såå ett jättevarmt tack till alla er som gjorde det möjligt för så många att ha så trevligt under en hel vecka - jag menar tillsammans var vi ju 340 personer fantastiskt.

Avslutar med ett par kort från när vi hade dukat långbord och till slut så hoppas jag att vi är ännu flera som äter tillsammans nästa år i Kopparbo.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards