Direktlänk till inlägg 30 juli 2009

Fortsättning

Av Barbro - 30 juli 2009 11:41

HHHHHHHHmmmmmmmmmmmmm!

och en massa andra fula ord - jag  hade suttit och skrivit ett jättelångt inlägg till bloggen men som vanligt så ringer telefonen och jag vet att jag sa att hoppas att det funkar med att skicka det -  (men det gjorde det inte )för jag skvallrade naturligtvis med att jag höll på att skriva lite.

Tänk positivt var det.


Riesenlägret var kanon men som jag skrev i förra bloggen det måste upplevas och inte bara läsas om.


Vilka sociala Kantbergare det finns och måste också säga att dom besitter en mycket stor arbetskapacitet . Smile.


Alla har varit på hugget i sina respektive grupper och jag har fått höra många berömmande ord om både förare och hundar.


Såå himla roligt.


En historia jag hörde var när Svantes husse skulle skrämma bort en grävling på rapportsträckan och den gick till anfall - den hade större dådkraft än husse (Erik) men som tur var hann både hund och husse in i bilen.


I natt var Basic orolig så jag släppte ut honom 2 gånger men han var inte speciellt nödig. Så efter sista vändan så fick han en tillsägelse om att gå och lägga sig och det blev lugnt i Skolebo.

Idag på morgonen så hittades en stor bajs på grusgången förstahandstips är att det är en grävling som varit framme( men en varg har ju blivit sedd inte så långt härifrån)

Kan väl säga att min dådkraft inte är så stor den heller - hade jag mött detta djuret så hade jag nog slagit nåt hastighetsrekord.


För att återgå till lägret så hade vi en liten kennelträff och Madeleine fick vandringspriset.

Vi hade verkligen mycket roligt och vi åt och drack gott - å som vanligt en massa stolliga historier blev det före pubkvällen.

Chrissan får med Victor får vara på bild idag och på kortet kommer dom från söket och man kan ju nästan höra Chrissan säga: Å han var sååå doooktig. Och det var han.

Tänker nu skicka in denna lilla skrivelse för nu måste jag göra ett uppehåll för alldeles strax dyker Sonja och Thomas upp med sina doggar.


Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards