Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Kopparbo

Av Barbro - 23 juli 2009 15:59

Detta läger går inte att beskriva - det måste upplevas.


I år var det 340 anmälda och 195 hundar var i skogen och arbetade under veckan i olika grupper. Det fanns naturligtvis flera hundar, jag exempelvis hade ju både Vilda och Basic med mig.


Både Madeleine och jag kom upp på fredagem. eftersom vi skulle ha en grupp tillsammans och behövde göra lite förberedelser. Hann få upp förtält ( hjälp behövdes som vanligt) utan regn men på lördagen så höll det på att säcka ihop på grund av allt det blöta som bara damp ned. Men överlag så var vädrets makter oss nådiga - det regnade duktigt nån natt men för övrigt så fick vi i vår grupp bara några stänk på oss - prata om tur med vädret...

Ja,jag menar, det var ju riktigt skitväder tidigare.


Vi hade Allmänbruksgruppen som bestod av ett härligt gäng riesenägare med hundar i lite varierande ålder men såååå dooooooooktiga. Vi hade hjälp utav Bertil som tog hand om dom lite äldre hundarna och även där så var dom så på hugget. Bara om vår grupp skulle jag kunna skryta över i en hel blogg men om nån läser detta så ska ni bara veta att ni var så bra och jag hoppas vi ses nästa läger. Lycka till.


Milde tid - telefonen ringer stup i kvarten och jag får ingen ro att skriva, nu sist ringde gubben och han var på väg hem efter en veckas semester utan mig och hundar så nu får man lov att ställa upp med lite markservice så fort sättning följer en annan dag.


Sätter in ett kort på Madeleine som blir 2008:års Kantbergsmästare och där hon får trofe´n som Chrissan gjort.

Ett jättevarmt Grattis till en jätteduktig tjej med en väldigt duktig hund.


Ha det

 
 
Ingen bild

Anna & Lovis

17 augusti 2009 14:49

Återigen för ett toppen riesenläger!!
Ni var så himla duktiga o positiva ledare, att detta var det bästa lägret på såå himla länge!

Ha det bäst!
Kram Anna & Lovis

 
Barbro

Barbro

17 augusti 2009 16:58

Tack Anna och Lovis!
Men handen på hjärtat - det är ju ni deltagare som gör att det blir sååååå bra.
Kram
Barbro

http://kantbergetskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards