Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Åska och blogga

Av Barbro - 9 juli 2009 08:33

Ja,det är ingen bra kombination eller så är det jag som inte är så bra på att taima in rätt tid. Det är väl så att när man inte kan vara ute på grund av dåligt väder och liknande tråkiga saker,  ja -  det är då man sätter sig framför datorn.


Börjar med att skryta lite om Zee mig Loke som var på utställning i maj och blev bästa hane och BIM samt fick ett Cacib - det var en internationell utställning. Jätteroligt!   Grattis -Grattis.


Zvarta Zara har också varit på utställning (inoff) där det också gick jättebra och hon har också varit och fixat sitt MH med ett alldeles utmärkt resultat och med ruta ett på skotten. Matte hade aldrig varit på ett MH tidigare och hade inte en susning om vad som skulle hända men det är väl så att friskt vågat - hälften vunnet. Men Zara är en stor personlighet och är en mycket trevlig bekantskap så det förvånar mig inte att det gick bra. Grattis - Grattis


Även Åhh svart som Zot har gjort ett jättebra MH - den lille snyggingen. Grattis - Grattis


 Vad jag känner till i dagsläget så är det bara bra med alla små rumpenissar som flyttat. Tack alla ni som troget mailar - skickar bilder och även ringer.

 Tack - Tack -Tack


Men det kom ett samtal från Överste Riss matte (ja, vi hade pratats vid tidigare också) när han bott i sitt nya hem i en vecka, att han var jättedålig och måste läggas in på djursjukhuset.

 Trodde hjärtat skulle stanna - ja, alla hemska tankar som går att uppbringa tänkte man ju. Som tur är så är matte Lena en klok kvinna och tog med Riss in till djursjukhuset där hon hade turen att träffa på en duktig veterinär (uppfödare) vars första diagnos var att han reagerat mot allergiskt mot valpsjukevaccinet.

Dom tog en massa prover och Riss var så frisk så förutom reaktionen på vaccinet men nu är han precis som vanligt och är ett busigt litet rumpetroll.

Till allas stora glädje inte minst min. (det är bara Riss i kullen som reagerat)

Liten och liten - Lena undrar ibland om det är anabola i hundmaten eller var det - det i sprutan?


Det finns en lång artikel om detta med biverkningar och vaccinering i hundsport nr 4 som Vet. Berit Wallin Håkansson skrivit. Så vill ni läsa mera, så läs den och jag kommer  att visa fram den artikeln till alla nya valpköpare som jag hoppas på att få träffa nästa år.


Hade tänkt ta ett par dagar extra på mig på väg upp till riesenlägret men det svenska sommarvädret har satt käppar ivägen eller rättare sagt åska och regn.

Men nu sticker jag i morgon bitti vare sig det är sol eller åska och lämnar mannen hemma för att vakta hus och blommor.


Lilith har mailat att hennes dator inte funkar men vi hoppas på ett snart tillfrisknande av denna "manick".

Jag vet att Monica har skrivit lite om lägret och det skall Lilith så småningom lägga in och lite bilder och lite uppdateringar.


Återkommer med lite rapporter från lägret i Kopparbo och vi kommer att bli ett helt gäng med Kantbergare och vi kommer att bo på A-planen.

Så ni som vill göra oss sällskap - vet var ni ska hitta oss.


Tränade lite med Basic och kom på att han inte alls har figurerat nåt här så han fick posera med metallen i munnen, sittande kvar, så jag skulle hinna med och få ett kort.

Han är så himla duktig och snart 11 år - gullplutten.


Tills vi hörs  -   Ha det




 
 
Marianne

Marianne

22 juli 2009 23:52

Men nu vill vi ha ett blogginlägg, Barbro! :-)

/kram kram

http://winniehurst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards