Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Lite gott och blandat!

Av Barbro - 24 oktober 2010 09:57

  

 

Börjar med en alldeles underbar höstbild tagen bara nån dag innan jag åkte - här börjar stora skogen när vi har valpar och går våra små strövtåg.

Det har hänt en hel massa sen sist - det har bland annat  varit snö men då var inte jag hemma.

 

Har varit på resande fot tillsammans med Vilda och hon blev i söndags parad med  Brand New i Finland en supertrevlig pojke som kommer ur en kanonkull.

Brandy har lämnat jättefina avkommor efter sig i hela Europa - då tänker jag inte på utseende utan på tempramentet, sen är det ju så här att man vet aldrig vad som gömmer sig i generna. 

 

Men även detta är en utavelskombination precis som Vildas förra kull.

 

Så nu håller vi tummarna för att allt blir  så bra som man hoppas.

 

Shiiva - en liten goding!!

  

 

Matte Theresa bad så snällt Helen Jerling om hjälp med pälsen.

 Och har man sett under allt valplurv kom det fram en liten goding.

 

Vet att Theresa filar på en liten rapport om hur tiden tillsammans med en liten riesentjej har varit - så det kommer mera.

 

 

Snygg - Dalton och Shiiva

  

 

Helen har ju en alldeles egen riesenpojke Dalton som är väldigt fin (kommer från en superkull)

 Så stort Grattis till dig Helen och din uppfödning.  

Tack också för alla bilderna.

Jag tror Shiiva tyckte detsamma -  när första häpenheten över att herregud finns det en till likadan som jag, lagt sig.

 

 

Leken går!!!

  

 

Ja, det är en gammal sanning - lika barn leka bäst.

 

 När man ser två riesen som tycker om varandra när dom leker - ja, då blir man glad ända in i själen.

 

Men i bland är det ju fara för både liv och lem - ja, det vet ju ni som har dessa rumpenissar - dom är ju helt sanslösa när dom far fram.  

 

 

Drutten - en goding även han!

  

 

Drutten har också han varit hos Helen och fått sig en tillsnyggning och så fick även dom två gossarna leka med varandra en stund.

Men från det roliga har jag inga bilder men jag hoppas att husse Kent tar lite kort och kommer att berätta för oss andra hur livet gestaltar sig för en liten nisse långt uppe i Kilsbergen.

 

Pappa Zot tävlade lägre klass sök i söndags och blev uppflyttad til högre klass och med det så blev han Svensk champion.

 

Ett super-super Grattis till er båda  

 

Själv är jag mycket glad och tacksam över att jag kom hem med min bil och att inget hände. Fel på bromsklossar osv.

Kan inget om bilar - för mig är det bara ett sätt att förflytta sig mellan två platser. Tillägg är att grönt inte är min favvofärg.  

 

En liten gäst från stora skogen

  

En rävunge gjorde oss besök en dag när vi bar undan alla blomkrukor osv. så himla söt och orädd. Han lekte en lång stund på tomten och for runt precis som en liten nisse.

Hoppas bara att han var frisk och att det inte fanns några otrevliga hyresgäster i hans päls. (rävskabb)

Här är allt lugnt frånsett att jag fick med mig en förkylning hem inget allvarligt men känner mig seg och lite febrig.

Tills vi hörs mina vänner - var rädda om varandra och må gott.  

 

 
 
Ingen bild

marie o Zotis

24 oktober 2010 20:33

Tack Barbro för din fina blogg, den har skapat ett beroende.Kul att se alla snyggingar.
MVH Marie o Zotis

Barbro

25 oktober 2010 07:44

Tack vännen!

Himla roligt att den uppskattas.
Kram

 
Ingen bild

Birgitta Wasserman

26 oktober 2010 23:35

Hej Barbro
Instämmer helt med Marie´s kommentar. Det är ett måste att kolla in på dina sidor. Tittar på fotona
och läser på bloggen. Det var lite tomt här ett tag men
tänkte att du och Vilda nog var på resa.
Vad fina syskonen blivit. Nu har
Zammie däremot blivit långhårig. Behöver mer pälsvård. Hoppas nu allt går bra med Vilda så det
kommer små bebbar lagom till jul.
Hälsningar Birgitta och Zammie

Barbro

27 oktober 2010 09:31

Tack för alla goa kommentarer dom värmer verkligen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards