Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Hantverkare och sommartid

Av Barbro - 29 mars 2010 11:50

I morse vaknade jag lite hastigt av att Vilda och Wilma skällde men det var mest ett förvånat skall  och klockan var bara 07.00 och sommartid första vardagen.


Men slänger på mig lite kläder och släpper ut Vilda och då står en mycket förvånad mattläggare och river sig i huvet och undrar om inte bossen ringt och sagt att dom skulle komma.  Detta förnekades bestämt av mig och hantverkare den tiden ?   

Nu är ju vår mattläggare en väldigt trevlig kille så visst var han välkommen in och jag hade faktiskt kläder på.


Då var det värre den gången i min ungdom - tänker inte nämna några år - det dök upp en valpköpare från Göteborg. Som hade kommit på att dom skulle köra upp på kvällen men kom så sent så dom ville inte banka på då eftersom tid var bestämt på morgonen vid 09.00-tiden nånting.  


Öppnar dörren mer eller mindre klädd som man nyfödd anländer till denna ljuva värld.


Innan tankeverksamheten inträder i min sömniga hjärna så poppar det upp ett glatt ansikte innanför vindrutan på bilen.  

Kan bara säga att dörren stängdes mycket fort.  


Väntar, väntar på att nån gång få ett fungerande badrum igen - vilken lyx.



  


Åså´ Wilma - klart att man sparar det bästa till sist - sicken go hund.


Hon är helt underbar även mannen instämmer men som alla blivande mödrar otroligt sugen på allt gottigt - tänk vi tvåbenta - vi kan ju bara gå och köpa våra absoluta bara måste-ha-mat. Tur man inte vaa hund när man va gravid.  


Måste också skryta med Zot som tillsammans med  husse var ute och tävlade appellsök i går vann klassen med 274.75 poäng och blev uppflyttade.  


Liten Zot har blivit stor - bara 2 år sen  


   Dom är dooooktiga rumpenissar och det ska bli sååå himla spännande att få följa både Wilma och Zot framåt i livet.


Båda två är ju bara sådana otroligt trevliga och samarbetsvilliga riesen - skulle kunna fylla hela Skolebo med såna mysiga hundar.  


Det lovar ju bra inför dom nya små liven som snart ska göra entre´ - såååå himla spännande.


Tack än  en gång för att ni alla gör ett så bra jobb och en sån fin PR för våra rumpenissar.  


Idag har inspirationen flödat - kan de vaa mattlägaren satte fart på tankeverksamheten.

Skall försöka lägga in ett par bilder också - får väl se om det lyckas.  


Tills vi hörs Ha de´

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards