Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

En sorgens helg

Av Barbro - 5 januari 2010 11:33

Jag vet att många undrar över Vildas valpar.


Alla är döda.


Vilda valpade i lördags kväll och förlossningen var utan komplikationer.

4 flickor och 2 pojkar alla var normalstora och såg mycket fina ut.

Vi var så stolta och lyckliga - Vilda och jag.


Vilda valpade på 62:a dygnet efter första parningsdag (kan inte säga när hon hade sin ägglossning)

Hon har varit lika glad och pigg som vanligt under graviteten och vi såg så fram emot dessa valpar.


På söndagkvällen visade den första valpen tecken på att något var fel och jag håller honom i mina händer när han får ett "krampanfall" och han dör med lite fradga runt näsborrarna.

Det dröjer inte länge förrän valp nr 2 också krampar men den lever längre.

Under natten blir alla valparna sjuka.

På morgonen har alla fått somna in.


Jag behöver nog inte säga att detta är det värsta som hänt mig som uppfödare och jag har ändå haft valpar sedan 1986 under det här kennelnamnet.

Jag har aldrig varit med om något liknande.

Det här är ju inte något man önskar att någon ska behöva uppleva.

Det är så hemskt.


Jag har på rekommendation av veterinär vaccinerat Vilda mot Herpes både före parning och valpning för att eliminera vissa risker.


Naturligtvis så har jag varit i kontakt med Djursjukhuset.


Veterinären tror på Herpes.


Men för att få 100% säker diagnos så skickade vi en valp på obduktion.


Tills vi vet säkert så kommer jag inte att skriva mer om detta.

Det enda positiva i det hela är väl att det inte drabbade er mina valpköpare.


Vilda har fått medicin som ska stoppa hennes mjölkproduktion.

Vi skall ut på en rejäl promenad och aktiveringsrunda. Hennes matte behöver det också.

Nu trillar tårarna

så kram på er alla.




 
 
Ingen bild

Mia & Håkan

5 januari 2010 13:39

Har inte ord för sorgen som hänt er. Men vill ändå skicka en kram å säga vi tänker på er.
Kram Mia & Håkan

 
Ingen bild

Olausson

5 januari 2010 17:51

Vad sorgligt och hemskt ! Stackars dig ! Här trillar också tårar, känns väl lite extra ,eftersom det var Salzas små barnbarn,hoppas bara att Vilda inte får några problem med sin hälsa utan återgår till sitt vanliga pigga jag. Känner en stor tacksamhet för varje dag som våra hundar är friska och glada. Kan inte nog prisa min Rekyl ! Han är så himla snäll och go , han fungerade jättebra med Wilma o Hugo i nyårshelgen, han vann även Johanns hjärta,( tror jag). Många kramar och hjärteplåster till dig och övriga familjen i Skolebo

 
Ingen bild

Maria

6 januari 2010 15:09

Jag beklagar verkligen. Mycket tråkigt...

 
Helen

Helen

6 januari 2010 19:22

Åh Barbro jag saknar ord. Så fruktansvärt!
Alla mina varmaste tankar och kramar till dig min vän.

Marie W hälsar så gott,vi vart båda så ledsna när vi fick höra.

Kramar Helen

http://www.duskoskennel.se

 
Ingen bild

Anders, Therese & Wizard

6 januari 2010 21:53

Vi beklagar er sorg, verkligen tråkigt att höra. Varma kramar och tankar från oss i Malmö.

 
Ingen bild

Monica Kyrk

7 januari 2010 16:24

Å nej, så tråkigt... och stackars Vilda som inte fick ha sina bebbar kvar, hon som är så valpkär :( tänker på er och skickar en stor kram.

 
Marianne

Marianne

7 januari 2010 17:25

Det finns egentligen ingenting man kan säga.... Fruktansvärt!!!!

En stor kram till dig & Vilda, och ett varmt tack för vårt samtal idag

/Marianne

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ullis

7 januari 2010 22:43

Barbro så fruktansvärt tråkigt. Vet ju hur mycket lakristrollen betyder för dig & Vilda. Sköt om dig. Kramar Ullis

 
Ingen bild

Pernilla Lindell

8 januari 2010 16:09

Så hemskt att höra..... Alldeles tårögd över de stackars liven & stackars dig o Vilda! En massa kramar från Malmö och vi tänker på dig!
kramkram Pernilla & Mick o Ceasar

 
Eli

Eli

8 januari 2010 23:47

Hei Barbro
Vilken grusom hendelse! Jeg forstår godt at dette er det värste du har varit med om som uppföder. Det er jo grusomt med dom små liven som skulle ha mange år framför seg. Håper at det går bra med Vilda og at du får til å gå videre med din spennende uppfödning og kose deg med dine vuksne hunder.
Hilsen fra Eli M Nesset

http://www.kennelblackemac.com

 
Ingen bild

Anders

9 januari 2010 14:19

Hej Barbro

Men så tråkigt och hemskt. Du har mitt deltagande.
//Anders

 
Åsa

Åsa

10 januari 2010 15:21

Barbro, det är fruktansvärt, detta med valpar som dör! Jag tänker på dej och känner med dej, har ju drabbats av precis samma sak själv!
Kram

http://www.bounders.dinstudio.se

 
Weronica

Weronica

22 januari 2010 07:07

ÅÅ va är det jag läser:( Fy så tråkigt. Sänder mina tankar till dig, Barbro.
kram Weronica

http://gormohulle.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barbro - 10 september 2011 18:34

     Det var verkligen några alldeles fantastiska dagar på Böda  och som vanligt hade vi det väldigt mysigt. På torsdagskvällen bjöd Lena på svenska kräftor med tillbehör, jag lovar dom var såå goda så. Sen gör det väl inte saken sämre att jag f...

Av Barbro - 10 september 2011 14:32

  Här kommer lite bilder från Kantbergarnas höstläger och fotograf är en vän till Birgitta med namn Bengt. Tusen tack för dom fina bilderna och den här gången kunde jag med gott samvete lämna kvar kameran i bilen.   Birgitta och Zammie - ful...

Av Barbro - 22 augusti 2011 10:25

    I torsdags så var det dags för en liten återträff med Pia och Ester, Fia och Inga-Lill, Håkan och Lilli samt jag med mamma Vilda och syrran Vinnah alias lilla fisen eller lilla dampen om husse får bestämma  . Lite senare dök även Lena med ...

Av Barbro - 19 augusti 2011 14:11

  En av mina favoritutställningar är Ronneby SKK inte bara för att det brukar flyta på bra utan det är också en otroligt vacker plats.   Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Det bestämdes redan på mitt läger i Kosta att vi skulle försöka s...

Av Barbro - 16 augusti 2011 10:22

  Sommar är alldeles fantastiskt men den går såå himla fort så man hinner inte med i svängarna. Vill så gärna visa er andra som har sina nissar härifrån vad som händer och sker för jag vet att ni vill veta. Här kommer lite kort och lite uppdater...

Ovido - Quiz & Flashcards